Marketingul B2B cuprinde rapid tehnici care au fost cândva pentru B2C. Astfel, avem 5 tactici inteligente B2C pe care le puteți adăuga la planurile dvs. B2B pentru 2020 și mult mai departe.
Marketing influencer, conținut interactiv, evenimente premiante, chatbots și podcasting sunt doar câteva dintre modalitățile prin care cei mai experimentați marketeri B2B pot adăuga o doză sănătoasă din experiența B2C pentru eforturilor dvs. de marketing de afaceri.
# 1 – Marketing Influencer.
Chiar dacă marketingul influencer este încă în mare parte asociat cu lumea B2C, ați observat probabil că este folosit din ce în ce mai mult de marketerii inteligenți ca o tactică de succes la B2B.
Marketingul influencer are deja peste 2 miliarde de dolari în cheltuieli anuale de marketing numai în Statele Unite, iar rata de creștere anuală este prevăzută de la 41% până la 95%.
Marketingul influencer B2C s-a bazat foarte mult pe influența celebrităților, o combinație care s-a confruntat cu o reacție în creștere și a jucat un rol în diminuarea încrederii în marketing.
Pe de altă parte, marketingul influencer B2B, include experți din industrie care au o relație autentică în două sensuri cu un brand, un parteneriat care servește respectuos ambele părți la fel de bine și sporește încrederea.
În timp ce marketingul influencer ar fi avut evoluția în peisajul B2C, influenceri în lumea B2B pare o combinație ideală.
„Invitați oamenii să fie mai întâi în programul dvs., apoi faceți niște idei de brainstorming cu ei și vedeți ce le place, cum le place să interacționeze sau ce le place să facă pentru companii.” Amisha Gandhi – vicepreședinte de marketing influencer și comunicare la SAP
Dacă nu vă legați marketingul influencer cu obiectivele de afaceri, puteți pierde rapid evidența a ceea ce încercați să realizați. @Konstanze – alt lider în marketingul influencerului B2B
„Marketingul Influencer oferă o oportunitate de a valorifica credibilitatea și conexiunile consacrate pe care oamenii din industrie sau nișa le au deja cu propriile audiențe.” Nick Nelson MN
Încrederea în marketing a fost o preocupare din ce în ce mai mare în rândul marketerilor – unul pe care marketingul influencer B2B încearcă să-l îmbunătățească.
# 2 – Implicarea conținutului interactiv
Brandurile B2C au cheltuit foarte mult pentru a aduce implicare interactivă a consumatorii online, ca parte importantă a multor campanii de marketing.
Întrucât peisajul B2B continuă să se îndepărteze rapid de rădăcinile sale prăfuite Boring-To-Boring, clienții de afaceri se așteaptă la conținut și experiențe care sunt din ce în ce mai asemănătoare cu cele pe care le-au oferit eforturile B2C de mult timp și angajarea de experiențe interactive exemplifică tipul de conținut al firmelor B2B pe care îl oferta daca doresc sa concureze cu succes.
Ce ar putea fi mai puțin interactiv sau mai interesant decât o carte de sute de pagini, pur și simplu din industria albă a textului?
Clienții B2B de astăzi se așteaptă să aibă acces la toate informațiile relevante pe care le conține cartea albă, dar aduse la viață printr-o interfață online care nu numai că este ușor de căutat și de navigat, ci care este, de asemenea, și plină cu experiența utilizatorilor care fac din interacțiunea o experiență distractivă.
„Este posibil să fie nevoie să faceți pași mici cu publicul dvs. pentru a-l apropia de ideea de interactivitate.” – Caitlin Burgess
# 3 – Premii și cele mai bune pagini
Pe măsură ce eforturile B2B devin mai asemănătoare celor din B2C, marketerii de afaceri caută din ce în ce mai multe locuri pentru a-și arăta cele mai bune lucrări, iar evenimentele cu premii din industrie pot fi o modalitate puternică de a împărtăși și de a celebra munca de ultimă oră.
Fie că este vorba de programe de premiere în care profesioniștii din industrie se adună pentru a onora cele mai bune activități de marketing B2B, sau evenimente pur digitale care prezintă listele de campanii câștigătoare, beneficiile evidențierii eforturilor mari de marketing B2B pot fi de anvergură.
LinkedIn * a anunțat recent câștigătorii „Best of LinkedIn Pages 2019”, preluat din prezentările la concursul său anual – o listă care arată cum construirea de conținut excelent poate duce la recunoașterea largă a industriei.
# 4 – Interacțiunea clienților chatbots și AI-Infused
Companiile B2C au fost unele dintre primele care au oferit chatbots în mod activ consumatorilor, cu toate acestea, în lumea B2B s-a adoptat rapid și studiile care arată că oamenilor le place să interacționeze cu chatbots puternici atunci când pot obține rapid răspunsurile pe care le caută, sunt mai multe organizații B2B pentru a începe utilizarea tehnologiei chatbot în 2020 și nu numai.
# 5 – Podcasting
În urmă cu doar câțiva ani, ideea de podcasting într-un context B2B ar fi fost probabil văzută ca fiind prevestitoare de majoritatea consumatorilor de afaceri.
Acum însă, întrucât popularitatea podcastingului crește vertiginos – peste 62 la sută dintre ascultătorii podcastului spun că ascultă mai mult acum decât acum un an – mai multe firme B2B ca niciodată încep fie pe cont propiu, fie studiază cum să facă acest lucru în viitorul apropiat.
Podcastingul B2B este copt pentru marketerii de afaceri, cu aproximativ 13 milioane de gospodării care includ deja fani avizi ai podcasturilor de afaceri și 52 de milioane de gospodării, inclusiv fani casual ai podcasturilor de afaceri, potrivit datelor de podcasting Nielsen.
„Comercianții B2B care creează orice fel de conținut audio ar trebui să considere podcasting-ul ca un canal pentru a câștiga atenție, să angajeze profund o audiență și, în final, să conducă la rezultate măsurabile de afaceri.” – Joshua Nite