Adidas a avertizat despre o lovitură și mai mare în ceea ce privește vânzările din trimestrul doi și profiturile obținute de la blocarea coronavirusului, după ce firma germană de îmbrăcăminte sportivă a raportat că veniturile din primul trimestru au fost aproape șterse și au spus că nu a văzut încă o revenire completă în China, declară us.fashionnetwork.
Adidas a declarat că 60% din afacerile sale sunt în prezent blocate, cu peste 70% din magazinele sale închise la nivel mondial și toate marile evenimente sportive – inclusiv olimpiada de la Tokyo și turneul de fotbal Euro – au fost amânate sau anulate.
Vânzările de comerț electronic, care au reprezentat anul trecut 13% din total, cresc rapid, în special în China, dar nu sunt suficiente pentru a compensa pierderea vânzărilor din magazin.
Pe măsură ce magazinele se redeschid în China, clienții s-au întors, dar nu au cumpărat la fel de mult ca înainte de criză, directorul executiv Kasper Rorsted le-a spus jurnaliștilor, adăugând că se așteaptă doar o recuperare completă până la sfârșitul celui de-al doilea trimestru.
„Nu vom vedea o revenire iminentă la ceea ce aveam înainte”, a spus el. „Luăm toate învățăturile din China și le construim într-o recuperare pentru restul.”
Un punct luminos este că pandemia este în creștere a interesului pentru fitness și sănătate, a spus Rorsted, remarcând vânzările record de rogojini de yoga, pe măsură ce oamenii încep să facă sport acasă.
Adidas, care a fost obligată să suspende plățile cu dividende ca o condiție pentru un împrumut garantat de guvern la începutul acestei luni pentru a trece prin criză, deoarece arde bani, a spus că va înlocui împrumutul cu alte opțiuni financiare cât mai curând posibil.
Compania a avertizat despre o posibilă scădere de 40% a vânzărilor din trimestrul al doilea și o scădere a profitului operațional din trimestrul doi, care ar putea ajunge la sute de milioane de euro, Rorsted afirmând că a pierdut deja peste 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) a vânzărilor în aprilie.
Compania a anulat parțial comenzile cu furnizorii pentru al doilea și al treilea trimestru după ce stocurile au sărit cu mai mult de o treime în primul trimestru la 4,33 miliarde de euro.
Acesta intenționează să reconstituie o parte din stocul respectiv vândut în produse care vor fi revândute în 2021 – inclusiv adidași clasici Superstar și Stan Smith – și să vândă restul cu reducere prin intermediul partenerilor și al propriului său site web și magazinele de desfacere.
„Ne așteptăm la un mediu de promovare în întreaga industrie în a doua jumătate”, a declarat șeful finanțelor, Harm Ohlmeyer.
Profitul operațional din primul trimestru a scăzut de la 93% la 65 de milioane de euro, cu puțin din cele 263 de milioane așteptate de analiștii în vânzări în scădere de la 19% la 4,75 miliarde de euro.
Acțiunile Adidas, care au scăzut cu mai mult de o treime de la începutul pandemiei coronavirusului, au scăzut cu 1,1% la 1415 GMT.
Adidas a declarat că a înregistrat un impact de aproximativ 250 de milioane de euro la acțiunile nevândute pe care le-a preluat de la comercianții cu amănuntul din China mai mare, anulări ale comenzilor de cumpărare și provizioane de creanță mai mari.
Pentru al doilea trimestru, a menținut costurile de operare și de comercializare comparativ cu anul trecut, a spus Ohlmeyer.
Adidas a refuzat să ofere perspective pentru 2020, având în vedere incertitudinea cu privire la momentul deschiderii magazinelor. Rorsted se așteaptă ca cei din America de Nord să înceapă redeschiderea la jumătatea lunii mai și speră că majoritatea vor reveni în funcțiune la sfârșitul lunii iunie.
Adidas a văzut că vânzările de comerț electronic au crescut cu 35% în primul trimestru, accelerând la 55% în martie.
În China, vânzările online s-au dublat mai mult în primele săptămâni ale lunii aprilie, a spus Rorsted, prezicând că e-commerce va depăși o țintă pentru 4 miliarde de euro în 2020, de la 3 miliarde în 2019.
Adidas a mutat personalul, stocul și marketingul în operațiunea sa online, lansând o campanie specială care a implicat sportivii și celebritățile sale sponsorizate care lucrează acasă și acordând trei luni de acces complet gratuit la aplicația sa de rulare.
Rival Nike Inc a estimat luna trecută ritmul pentru cel de-al treilea trimestru încheiat pe 29 februarie, cu venituri în creștere cu 5,1%, deoarece cererea online puternică a compensat vânzările mai mici din China.
Adidas a declarat că poziția sa în numerar s-a deteriorat cu peste 1,4 miliarde în primul trimestru, subliniind de ce a luat un credit de 2,4 miliarde de euro susținut de guvern la 14 aprilie. Poziția sa în numerar a fost de 1,975 miliarde de euro la 31 martie.
Compania a spus că va împiedica prezentarea unui nou plan strategic de cinci ani până în luna martie a anului următor, începând cu noiembrie.