Având în vedere că în fiecare an noi dezvoltări tehnologice schimbă limitele afacerii, a lucra pentru a câștiga un avantaj competitiv poate fi o provocare în marketingul digital. Una dintre aceste transformări pe piață a fost cauzată de adoptarea pe scară largă a tehnologiei de căutare vocală și de efectele acesteia asupra utilizării internetului.
În consecință, acest lucru a avut un impact asupra optimizării motoarelor de căutare, unde respectarea celor mai bune practici SEO este esențială pentru majoritatea întreprinderilor din era actuală. Căutarea vocală pe Internet ar putea fi setată să perturbe convențiile SEO, astfel încât întreprinderile ar fi bine să rămână la curent cu schimbările și să planifice în consecință.
Creșterea tehnologiei vocale
Introducerea Watson de la IBM în 2010 a deschis calea pentru dispozitivele de tehnologie vocală. Watson este un sistem informatic puternic de recunoaștere vocală cu întrebări și răspuns, care uimise lumea ca un robot super-inteligent, gânditor și vorbitor, care a fost capabil să-i bată pe bunicii Trivia în emisiunea de testare „Jeopardy”. În anul următor, Google a lansat funcția Căutare vocală și Apple a lansat Siri pentru iPhone 4S, primul asistent personal digital.
Aceasta a fost urmată în 2014 de Cortana de la Microsoft și Amazon Echo, un difuzor vocal alimentat de asistentul personal, Alexa. Google Assistant a fost lansat în 2016, precum și difuzorul inteligent Google Home. Primele cifre au arătat că Amazon Alexa va fi lider pe piață, deși Google Home va fi preconizat să conducă până în 2020. Alți asistenți digitali proeminenți pe scena globală includ Alice de la Yandex și AliGenie de la Alibaba.
Tehnologia de recunoaștere vocală s-a îmbunătățit semnificativ de la înființare. Google pretinde o precizie de 95 la sută, în timp ce sistemul chinez de recunoaștere a vorbirii iFlytek are o precizie de 98%.
Tehnologia vocală s-a răspândit și la dispozitivele care se încadrează sub termenul umbrelă, Internet of Things (IoT), cum ar fi un televizor inteligent, un termostat inteligent sau un kit de acasă. Deși este posibil, căutarea vocală pe internet nu are încă aplicații directe pentru majoritatea acestor dispozitive și de departe cea mai mare pondere de căutări se realizează în prezent fie pe un smartphone, fie pe un difuzor inteligent.
Douăzeci la sută dintre întrebările de pe aplicația mobilă Google și dispozitivele Android sunt realizate cu voce, în timp ce 31% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc voce cel puțin o dată pe săptămână, potrivit Statistica.
Compania de analiză media Comscore prevede că jumătate din toate căutările online vor fi realizate prin voce până în 2020, în timp ce Gartner prevede că în același an, 30% din căutările online vor fi efectuate pe dispozitive fără ecran. Acest lucru sugerează o creștere enormă a căutării vocale, precum și adoptarea sporită a boxelor inteligente. La începutul acestui an, Juniper Research a prezis că vor fi utilizate 3,25 miliarde de asistenți vocali – cifră pe care au estimat că vor ajunge la opt miliarde până în 2023.
Efectele vocii asupra SEO
Prin urmare, vocea ne transformă abordările în materie de tehnologie și internet, dar ce impact are asupra optimizării motoarelor de căutare?
Limbajul natural
Cu sisteme de recunoaștere vocală îmbunătățite și fiabile, tehnologia vocală este bine adaptată pentru a urmări utilizarea limbajului de zi cu zi, astfel încât utilizatorii pot da comenzi ca și cum ar vorbi cu un om. Pentru orice domenii de confuzie potențială, tehnologiile emergente încearcă să îmbunătățească experiența utilizatorului. Raportul privind tendințele internetului din 2018 de către capitalistul de risc și specialistul în tendințe de internet, Mary Meeker, a constatat că 70% din căutările vocale în limba engleză au fost realizate în limbaj natural sau conversațional.
Lungimea cuvântului cheie
Limbajul vorbit de obicei nu este la fel de concis ca și cuvântul scris, astfel încât întrebările vor fi mai lungi decât cele trei sau patru căutări de cuvinte cheie, mai comune pentru interfețele grafice ale utilizatorului (GUI). Căutările vocale au în medie 29 de cuvinte în lungime, potrivit Backlinko. Strategii SEO vor trebui să se adapteze folosind mai multe cuvinte cheie cu coadă lungă, cu beneficiul suplimentar că, cu cât sunt mai mari expresiile cuvinte cheie, cu atât este mai mare probabilitatea de conversie.
Cuvinte interogative
Căutările vocale vor include mai des cuvintele-întrebare cine, care, când, unde și cum, care sunt de obicei omise în căutările scrise. Comercianții trebuie să se asigure că conținutul poate furniza răspunsuri corecte și relevante la întrebările de căutare vocală și să facă distincția între întrebări simple și cele care necesită răspunsuri mai cuprinzătoare. Întrebările la care se poate răspunde cu răspunsuri foarte scurte, de obicei, nu generează trafic către un site web, deoarece Google va furniza deseori informațiile necesare prin intermediul fragmentelor de căutare.
Potrivit SeoClarity, 20% din căutările vocale sunt declanșate de doar 25 de cuvinte cheie. Acestea includ cuvinte de întrebare și alte verbe utilizate frecvent, cum ar fi make, do și can, precum și substantive și adjective cheie, inclusiv o rețetă, noi, ușor, tipuri și acasă. Acestea pot fi elaborate în strategii SEO, iar interogările sub formă de întrebări pot arăta intenția utilizatorilor într-un grad mai mare. Prin urmare, marketerii sunt capabili să optimizeze conținutul în funcție de întrebări cu o valoare mai mare.
Căutare semantică
Spre deosebire de căutările lexicale care caută potriviri literare ale cuvintelor cheie, căutările semantice încearcă să găsească sensul intenționat al utilizatorului în contextul termenilor folosiți. Această înțelegere poate fi ajutată de istoricul căutării utilizatorului, istoricul de căutare global, locația utilizatorului și variațiile de ortografie a cuvintelor cheie.
Google RankBrain este un sistem de inteligență artificială conceput pentru a recunoaște cuvintele și expresiile pentru a îmbunătăți rezultatele căutării pe internet. Această calitate independentă a gândirii RankBrain îl ajută să ducă manipularea interogărilor la un nivel mai sofisticat. Hummingbird este o altă tehnologie Google care ajută întrebările de limbaj natural. Acesta ajută paginile cu rezultatele căutării să fie mai relevante în funcție de context și intenție, ceea ce face ca paginile relevante să fie mai mari.
Căutare locală
Tehnologia vocală a adus un accent sporit pe utilizarea căutării locale. Consumatorii au de trei ori mai multe șanse să caute local atunci când caută prin voce. Cercetările efectuate în ultimul an arată că 58% dintre consumatori găsesc afaceri locale folosind căutarea vocală, iar 46 la sută folosesc tehnologia vocală pentru a găsi informații despre întreprinderile locale zilnic. Strategiile de marketing ar trebui să țină cont de această schimbare și să optimizeze întrebările „lângă mine”.
SERPs
Aproximativ 75% din rezultatele căutării vocale se vor încadra în primele trei poziții în paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare (SERP). Majoritatea căutărilor vocale răspund la casetele de răspuns bogat afișate în partea de sus a paginilor de rezultate. Fragmente incluse sunt incluse în 30% din interogările Google. Acestea sunt extrase de pe orice site web de pe prima pagină a SERP-urilor, iar mărcile beneficiază de credite în căutarea vocală, precum și în căutările obișnuite de GUI. Mărcile trebuie să fie doar pe prima pagină pentru a fi utilizate în fragmentele prezentate, mai degrabă decât pe poziția zero.
Comerț electronic
Comerțul electronic este afectat în special de voce, deoarece consumatorii au mult mai multe șanse să folosească vocea pentru a face cumpărături. 62% dintre proprietarii de boxe vocale au făcut achiziții prin asistentul lor virtual, iar 40 la sută dintre milenii folosesc asistenți vocali înainte de a face cumpărături online. Asistenții digitali – și cele mai bune modalități de optimizare pentru ei – ar trebui, prin urmare, să fie o prioritate pentru comercianții online.
Adaptare la căutarea vocală
Având în vedere că tehnologia vocală are un impact SEO în diverse moduri, iată câteva măsuri recomandate pe care brandurile le pot face pentru a se adapta corespunzător.
Google Voice are prioritate pentru site-urile web cu încărcare rapidă, astfel încât mărcile ar trebui să se asigure că imaginile sunt optimizate, fișierele sunt comprimate, timpul de răspuns este redus și site-ul răspunde complet.
Conținutul trebuie optimizat cu ajutorul unor cuvinte cheie cu coadă lungă care reflectă întrebările populare utilizate în căutarea vocală. Concentrați-vă pe limbajul natural.
Fragmentele prezentate sunt răspunsuri sumare din paginile web care pot fi utilizate în poziția zero. Pentru a optimiza conținutul pentru aceasta, includeți extrase identificabile care vor fi prezentate și ușurați citirea conținutului folosind tag-urile H și punctele glonț.
Datele structurate și marcajul schemelor oferă mai multe informații despre traficul unei mărci și unități. Acestea ajută paginile să apară în fragmente bogate, ceea ce va crește șansele de a fi primul rezultat livrat în căutările vocale.
Informațiile locale pentru marca dvs. ar trebui furnizate pentru a satisface volumul crescut de căutare pentru companiile locale cu voce – utilizarea Google Compania mea vă va ajuta.
Creșterea autorității domeniului va ajuta la clasamentele de căutare – acest lucru poate fi îmbunătățit prin includerea legăturilor de înaltă calitate.
Impactul tehnologiei vocale asupra SEO este cert. Având în vedere creșterea uriașă a adoptării și utilizării vocii, impactul asupra întreprinderilor va fi considerabil. Acele mărci care pot anticipa și rămâne în fața schimbărilor înainte de a se întâmpla vor culege cu siguranță beneficiile în anii următori.