Probabil ca foarte multi romani isi doresc sa aiba o afacere de succes in Romania, ideea de a-ti fi propriul sef este tentanta si, totodata, provocatoare. Nu toata lumea are inclinatii spre a face anumite lucruri, exact cum nu toti oamenii sunt facuti sa fie sefi. De cele mai multe ori este bine sa realizati care sunt punctele forte si punctele slabe. Puteti face o analiza SWOT pe propria persoana, iar de acolo veti afla multe lucruri despre dumneavoastra.
Totusi, singura intrebare pe care cred ca ar trebui sa vi-o puneti este daca constatati ca desfasurarea unei afaceri este o provocare constanta, coplesitoare si mult prea solicitanta…. ar trebui sa fiti in afaceri? Un om bun de afaceri are cunostinte din domenii diverse, de la psihologia relationarii, pana la cunostinte de promovare. Piata este arhiplina de afaceri mici si mari care ofera, in mare, acelasi lucru. Poate ca cel mai important lucru este sa va intrebati „eu cu ce ma diferentiez de piata?”. Daca raspundeti la intrebarea aceasta pertinent, sunteti pe drumul cel bun.
Dar pana a ajunge acolo, pentru a avea o afacere de succes in Romania trebuie sa aveti un set de discipline multiple insusite. Nu trebuie sa cunoasteti totul, dar trebuie sa aveti capacitatea de a va da seama la un anumit grad de unele lucruri.
1. Marketing – este foarte simplu, daca sunteti vizbil veti avea clienti si veti vinde. La ora actuala, majoritatea afacerilor investesc foarte mult in aceasta zona.
2. Vanzari – trebuie sa aveti o strategie legata de cum veti face o vanzare, cum veti face clientii sa plateasca pentru produsele sau serviciile dvs.
3. Finante – trebuie sa puteti gestiona fluxul de numerar, sa va pretuiti serviciile in mod corespunzator, sa va concentrati pe profit si alte lucruri de baza.
4. Angajarea – in functie de afacerea pe care o aveti si de succesul pe care il are, trebuie sa va ganditi la echipa pe care vreti o creati.
5. Tehnologie – Ca va place sau nu, ca va pricepeti sau nu, trebuie neaparat sa tineti pasul cu tehnologia. Este foarte important, atunci cand va faceti planul de afacere, sa stabiliti care este target audience-ul vostru si care sunt cele mai eficiente moduri de a ajunge la ei.
6. Invatarea – trebuie sa invatati constat daca va doriti o afacere de succes in Romania. Piata este volatila, trebuie sa tineti pasul cu ea si sa invatati continuu.
7. Adaptabilitate – trebuie sa aveti o strategie de comunicare in situatii de criza. Ea trebuie sa fie foarte bine pusa la punct si sa anticipeze eventualale probleme pe care le puteti intampina.
8. Comunicare – comunicarea este cheia catre succes. Deja traim intr-o paradigma in care modul de a spune un lucru este mai important decat ceea ce spunem in sine. Tine-ti minte mereu aceasta deviza pentru afacerea dvs.