Prima poziție de conducere va veni probabil cu multe semne de întrebare. Sigur, este interesant să aterizezi într-un birou mai mare, un titlu nou, dar toate aceste lucruri vin cu așteptări noi. În afară de a-ți face treaba, trebuie să fii lider, antrenor și mentor pentru subordonații tăi – și probabil că nu ar trebui să renunți la a ieși cu ei în pauză.
Un titlu nou nu se traduce automat în respect
Angajații nu vor respecta automat autoritatea nou dobândită. Pe unii i-ar putea deranja promovarea sau poate vor dori să te prăbușească.
Menține limite
Să rămâi conectat cu personalul este important, dar cu limită. Nu trebuie să te îndepărtezi de la cauza și task-urile tale. Problemele de management nu le vor rezolva ei.
Relațiile contează
Vei învăța multe lucruri noi, dar trebuie să îți faci timp să construiești relații cu oamenii superiori ție, ori din grupul de prieteni.
Cere ajutor
Învață să vorbești și să ceri ajutorul. Nimeni nu s-a născut învățat.
Oferă feedback util
Oamenii au nevoie de feedback, mai ales atunci când fac o treabă bună. Dacă nu lași oamenii să știe ce simți despre munca pe care o fac, pot deveni paranoici, dar dacă doar îi critici, ei vor învăța să te evite. Pe de altă parte, dacă lauzi tot ceea ce fac, poți întări din neatenție comportamente nedorite.
Transformă sarcinile în obiective
Odată ce cineva înțelege regulile de implicare, proiectele și solicitările se vor promova drept obiective în loc de liste de sarcini și îi vei întreba pe colegi cum ar dori să abordeze atingerea acestora.
Crede în echipa ta
Pe măsură ce crești în carieră, este esențial să delegi munca la echipă, astfel încât să poți contribui într-un mod strategic și să oferi și altora experiențele necesare pentru creșterea lor.
Înainte de a deveni un manager, singura responsabilitate este să te asiguri că vei face propria treabă la un nivel înalt, dar odată ce ai devenit manager, performanța subordonaților intră în lista de responsabilități.