CEO-ul Uber solicită „a treia cale” pentru șoferi – el solicită crearea de „fonduri de beneficii”

0
75
Dara Khosrowshahi, directorul general al Uber, solicită o regândire a legilor muncii „învechite și nedrepte”, pentru ca lucrătorii din economia de șofat precum șoferii Uber să se bucure de beneficii, precum și de flexibilitate. Într-o operațiune din New York Times, Khosrowshahi solicită crearea unui „al treilea mod” de a opri lucrătorii să fie obligați să aleagă „între a fi un angajat cu mai multe beneficii, dar cu mai puțin flexibilitate sau un contract independent cu mai multă flexibilitate, dar aproape fără siguranță net.

Dara Khosrowshahi, directorul general al Uber, solicită o regândire a legilor muncii „învechite și nedrepte”, pentru ca lucrătorii din economia de șofat precum șoferii Uber să se bucure de beneficii, precum și de flexibilitate. Într-o operațiune din New York Times, Khosrowshahi solicită crearea unui „al treilea mod” de a opri lucrătorii să fie obligați să aleagă „între a fi un angajat cu mai multe beneficii, dar cu mai puțin flexibilitate sau un contract independent cu mai multă flexibilitate, dar aproape fără siguranță net.” El spune că, deși criticii solicită ca Uber să-și facă doar șoferii angajați, acest lucru ar duce la existența a mult mai puțini șoferi Uber, care operează în mai puține orașe – iar sondajele au arătat că majoritatea șoferilor Uber apreciază prea mult flexibilitatea pentru a-și dori să fie complet angajați.

El spune că Uber este „gata să plătească mai mult, chiar acum” pentru a oferi lucrătorilor o protecție și beneficii mai bune, dar vrea să facă acest lucru în cadrul unui nou sistem, în cadrul căruia șoferii, nu companiile, determină ce beneficii primesc. „Îmi propun să fie solicitate companiilor din economia gigantului să creeze fonduri de beneficii care să le ofere lucrătorilor bani în numerar pe care să îi poată folosi pentru beneficiile pe care le doresc, cum ar fi asigurarea de sănătate sau timpul de plată”, scrie CEO. El adaugă: „Dacă muncitorii doresc să-și păstreze flexibilitatea actuală și să obțină noi beneficii, nu ar trebui să le oferim cele mai bune din ambele lumi, în loc să le cerem să aleagă minusul dintre două rele?”.

Totul vine în condițiile în care compania așteaptă o hotărâre într-un dosar din California în care este acuzată că a încălcat o nouă lege a statului care reclasifică șoferii ca angajați, nu contractori, relatează CNBC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here