Cercetători și psihologi: La ce să vă așteptați când angajați generația Z

0
197
La ce să vă așteptați când angajați generația Z

Confundați mereu Generația Y cu Generația Z? Când vine vorba de angajare, diferențele contează.

Generația Y sau milenialii s-au născut între 1981 – 1996 ( cu aproximație), ceea ce face ca în anul 2020 să aibă vârsta cuprinsă între 24 – 39 de ani.

Generația Z sau post- milenialii/ iGeneration/ gerația tech/ generația net/ nativii digitali s-au născut între 1997- 2012 (cu aproximație), ceea ce face ca în anul 2020 să aibă vârsta cuprinsă între 8 – 23 de ani.

Acest lucru înseamnă că potențialul dvs. de angajare se va schimba, deoarece Gen Z reprezintă 24% din forța de muncă globală în acest an, potrivit cercetărilor experților.
Cu toate că, s-ar putea să credeți că aceste generații succesive nu sunt chiar atât de diferite, experiențele, nevoile și acțiunile lor sunt suficient de diverse pentru a acorda o mare atenție acestora înainte de a le angaja. Iată ce ar trebui să știți.

Generația Z vs Generația Y

Timp de câțiva ani, milenialii au avut o imagine negativă, care ar fi putut influența modul în care v-ați angajat și gestionat forța de muncă. Etichete precum „leneș” și „narcisiști” îi făceau pe manageri să creadă că trebuie să creeze emoții și recompense motivaționale pentru a menține milenialii angajați. Acest lucru nu era adevărat în conformitate cu diverse sondaje și rapoarte milenare. Studiile arată că milenialii își doresc ceea ce au dorit mereu și alte generații înainte lor: satisfacerea carierei cu oportunități de a avansa. Înfățișați ca niște „job hoppers” de milenialii vor dori să rămână la locul de muncă atâta timp cât există loc pentru creștere și dezvoltare profesională. S-au diferențiat față de generațiile anterioare prin dorința lor de echilibru muncă / viață. Prioritățile personale contează, așa că șefii care nu s-au acomodat cu cerințele acestora s-au găsit cu posturi de completat.

În copilăria lor, 9/11 nativii digitali au experimentat Marea Recesiune. Prin urmare, angajatorii ar trebui să se aștepte ca securitatea financiară și stabilitatea să fie importante pentru Generația Z. Această generație dorește să rămână într-un loc de muncă mai mult, astfel încât o structură organizată de promovare și mărire salarială este importantă pentru ei. Câștigarea salarială este deosebit de importantă pentru Generația Z, deoarece studiile arată că aceasta este mai rezistentă la datorii decât milenialii.

Muncitorul Generației Z

În timp ce angajații dvs. mileniali ar putea prefera IM sau mesaje text ca metoda lor principală de comunicare, nativii digitali preferă timpul față în față. Indiferent dacă aceasta se datorează supraîncărcării tehnologice sau gândirii că trebuie să fie luați mai în serios, nativii digitali vrea să discute cu managerii lor personal. De asemenea, ei consideră că onestitatea, integritatea și candoarea la locul de muncă sunt importante și, deoarece tonul nu poate fi interpretat pe un text, o discuție personală le arată că managerii lor sunt preocupați de cultura companiei.

Nativii digitali sunt pe deplin conștienți că vârsta lor fragedă pare a fi una negativă pentru angajatori, dar sunt siguri că vor putea să se evidențieze prin abilitățile, vocea și viziunea lor. Au idei proaspete și vor să fie auzite. Veți fi inteligent nu doar dacă respectați contribuția lor, ci și echilibrați contribuția cu feedback-ul constructiv, astfel încât nativii digitali să știe că sunt pe drumul cel bun.

În cele din urmă, nu vă temeți să-i dați unui nativ digital o gamă largă de responsabilități. Multitasking vine în mod natural la Generația Z. Uneori, se pare că folosesc un smartphone de la naștere. Această generație jonglează mai multe proiecte și dispozitive cu ușurință. Iar flexibilitatea rămâne a doua natură. De fapt, Generația Z preferă adesea un program de lucru flexibil și medii de lucru flexibile. Generația Z vrea să crească odată cu afacerea dvs. Așa că dă-le instrumentele potrivite. Veți câștiga în curând recompensele.