Cum să câștigați primii clienți pentru un star- up sau pentru o afacere mică

0
60
Cum să câștigați primii clienți pentru un star- up sau pentru o afacere mică

Dacă o construiți, vor veni, nu? Nu chiar.

A dori un client nu este suficient. Trebuie să planificați, să faceți o strategie și să încurajați potențialii clienți să își dorească produsele sau serviciile oferite de afacerea dvs.

Iată câteva întrebări comune pe care le auzim atunci când vorbim cu noi antreprenori și proprietari de mici afaceri:

  • Afacerea mea este complet nouă – unde pot găsi clienți?
  • Cum găsesc clienții pentru startup-uri?
  • Cum găsesc primii 100 de clienți?
  • Ce tip de prezență online va ajuta oamenii să îmi găsească afacerea?
  • Cum pot determina oamenii să-mi revizuiască produsele?

Iată cum să căștigați și să păstrați primii clienți pentru noua dvs. companie start-up sau IMM:

  • Creați o pagină de destinație sau un site web și un blog complet.
  • Stabilirea unei prezențe în social media.
  • Reţea.
  • Perspective prin e-mail.
  • Promoții / cadouri.
  1. Creați o pagină de destinație sau un site web și un blog complet.

Întreprinderile care nu s-au stabilit online pot avea și un semn virtual „închis” pe vitrina lor.

Așa cum am subliniat anterior:

  • Site-ul web este o componentă crucială a strategiei de marketing și branding. Clienții vizitează site-ul dvs. web pentru că au un scop anume – au nevoie de ceva de la dvs., iar site-ul dvs. web ar trebui să-i ajute să-i facă să se simtă confortabili să cumpere un produs sau serviciu de la dvs.
  • Dacă aveți un site web slab proiectat, șansele sunt mari să pierdeți șansa de a transforma vizitatorii în clienți fideli. Asigurați-vă că nu veți renunța la mii de lei din venituri și că site-ul dvs. funcționează așa cum aveți nevoie.
  • Designul site-ului de afaceri reflectă marca dvs. Nu vă mulțumiți cu ceva care arată ca alte mii de alte site-uri web.

Vorbim despre importanța designului site-ului web în ghidul nostru despre cum să începeți o afacere, dar am dorit să subliniem aici importanța creării cel puțin a unei simple pagini de destinație dacă nu aveți încă timpul sau bugetul pentru a crea un site web complet .

Paginile de destinație înainte de lansare au multe avantaje, inclusiv:

  • adună feedback
  • creează listă de contacte, de e-mail și a social media în urma
  • răspândirea zvonului despre noul dvs. produs sau serviciu

Asigurați-vă că includeți (concis!) suficiente informații pentru a comunica clar avantajele produsului sau serviciului dvs. Paginile de destinație (landing pages) înainte de lansare, fără o explicație clară a ceea ce oferă compania dvs. de fapt, nu vor reuși să creeze încredere sau să oblige vizitatorii să comunice informațiile.

De fapt, dacă începeți o afacere de servicii, paginile de destinație sunt cruciale. Vei avea greutăți să obții clienți fără prezență online. După cum am subliniat în ghidul nostru despre cum să începeți o afacere de consultanță, „site-ul dvs. web este unul dintre cei mai importanți ambasadori ai mărcii dvs.

Așadar, includeți un formular pentru a strânge numele și adresele de e-mail ale vizitatorilor, astfel încât să îi puteți contacta pentru a-i ține la curent cu lansarea dvs.! Dacă doriți, de asemenea, să colectați feedback-ul utilizatorilor, oferiți o modalitate pentru ca oamenii să vă trimită comentarii și să pună întrebări.

Construirea unei liste de e-mail a potențialilor clienți care știu care este produsul/ serviciul dvs. și ce nevoie satisface vă oferă o șansă mult mai mare de conversie atunci când ați lansat oficial produsul/ serviciul.

Luați în considerare următoarele elemente importante atunci când construiți landing pages:

  • Design de marcă: Landing page este un snapshot a companiei dvs. și transmite ceea ce oferiți. Mențineți elementele de design strict pe marcă și în concordanță cu identitatea generală a mărcii companiei. Dacă aveți deja un logo de afaceri, includeți-l pe site-ul dvs. Dacă nu aveți încă unul și pur și simplu aveți un nume de companie, asigurați-vă că includeți numele folosind un font normal (și adăugați logo ulterior).
  • Copie crocantă: faceți copia clară și concisă. Includeți un apel clar la acțiune (CTA), titluri marcante și mențineți brevetul ori de câte ori este posibil.
  • Imagery: acordați mare atenție imaginilor pe care le asociați pe pagina dvs. de destinație. Studiile de cercetare, la trei zile de la audierea informațiilor, au demonstrat că doar 10% și-au amintit detaliile, cu toate acestea, dacă sunt asociate cu o imagine relevantă, 65% din informații pot fi amintite trei zile mai târziu.
  • Utilizarea culorii: Utilizarea culorii influențează modul în care un vizitator experimentează brandul dvs. pe pagina dvs. de destinație. Potrivit unui studiu care examinează efectul culorii asupra vânzărilor, 92,6% dintre persoanele chestionate au spus că culoarea a fost cel mai important factor la achiziționarea de produse. ”
  • Spațiu alb: spațiul alb este porțiunea paginii lăsată goală. Modelele cu mult spațiu alb sunt mai ușor de citit și de navigat. Lăsând o mulțime de spații albe, de asemenea, ușurează direcționarea asupra celor mai importante elemente din pagină.

Când un utilizator aterizează pe pagina dvs. de destinație, faceți-o o experiență atentă, informativă și uimitoare din punct de vedere vizual. Făcând acest lucru vă va garanta amintirea mărcii.

Începeți-vă blogul de afaceri

Începerea unei afaceri noi necesită să purtați multe pălării. Poate fi ușor să treceți cu vederea blogging-ul și să-l atribuiți mental ca pe ceva pe care îl veți „crea cândva”. Asta ar fi o mare greșeală.

Luați în considerare aceste statistici de blogging:

  • Marketerii care acordă prioritate eforturilor de blogging sunt de 13 ori mai mari să vadă un ROI pozitiv.
  • În 2017, 66% dintre marketeri au raportat folosind bloguri în conținutul lor de social media.
  • Site-urile cu un blog tind să aibă 434% mai multe pagini indexate.
  • Companiile care fac bloguri primesc cu 97% mai multe link-uri către site-ul lor web.

V-a atras atenția asta? Ar trebui.

Blogging-ul vă ajută marca în multe moduri, inclusiv:

  • Îmbunătățirea relațiilor cu clienții: implicarea clienților poate crea sau rupe un brand. Întreprinderile cu sume mari de implicare au adesea succes, în timp ce cele cu implicare minimă se luptă pentru a rămâne pe linia de plutire. Oamenii urăsc reclame, dar adoră conținutul puternic. Acesta este motivul pentru care marketingul de conținut rămâne cel mai de succes instrument de marketing. Creează încredere pentru clienții, umanizându-vă afacerea cu postări de blog care oferă informații și inspirație consecvente care le aduc beneficii.
  • Conducerea traficului către site-ul Web: conținutul relevant pe blogul dvs. va genera mai mult trafic. Cu cât este mai apreciată o postare, cu atât ea este distribuită mai mult. Conținutul de succes satisface o nevoie specifică. Luați în considerare cine este publicul dvs., ce îi atrage către dvs. și cum puteți fi consecvent în furnizarea informațiilor care rezolvă o problemă.
  • Creșterea vizibilității: Optimizarea conținutului pe care îl împărtășiți este o investiție pe termen lung. Luați în considerare cercetarea prin cuvinte cheie, categorii, etichete și backlinking pentru a crește vizibilitatea. Un post de blog bine conceput și bine optimizat poate fi vizibil în rezultatele căutării pentru anii următori.
  • Poziționarea dvs. și a brandului dvs. ca expert: Scrierea constantă cu autoritate este o modalitate excelentă de a vă poziționa ca expert. Autoritatea este câștigată printr-un conținut consistent, relevant, util.

Blogging-ul este un instrument excelent pentru a împărtăși conținut, a conduce trafic și a vă prezenta autoritatea. Crearea de conținut pentru blogul afacerii dvs. ar trebui să fie o prioritate ridicată.

  1. Stabilirea unei prezențe în social media

Social media este valoroasă și esențială pentru majoritatea întreprinderilor, mari sau mici. La urma urmei, 70% dintre români sunt pe rețelele de socializare.

Dar ce rețele de socializare ar trebui să alegeți? Până la urmă, sunt multe și nu aveți timp sau bani pentru a vă concentra pe toate.

Luați în considerare aceste cinci platforme de socializare pentru noua dvs. afacere:

  • Facebook: Încă se clasează ca cea mai populară rețea. Cu 1,59 miliarde de utilizatori zilnici, fiecare afacere ar trebui să aibă o pagină de afaceri Facebook. Utilizați Facebook pentru a partaja fotografii, conținutul blogului, actualizări ale companiei și multe altele. Conturile de afaceri vin cu instrumente de publicitate utile și analize aprofundate.
  • Instagram: Platforma vizuală, Instagram are a treia majoritate de persoane pe platformă (1 miliard!) Și utilizatori activi (500 milioane!). Există diverse formate de postare, inclusiv video static și live, fotografii și capacitatea de a partaja link-uri Afiliate cu Facebook, reclame plătite din contul dvs. de afaceri de Instagram sunt conectate la pagina dvs. de afaceri Facebook.
  • Twitter: Twitter este excelent pentru actualizarea și partajarea linkurilor către conținut. Pe această platformă, puteți partaja tweet-uri scurte (240 de caractere sau mai puține), videoclipuri, imagini, link-uri, sondaje și multe altele. Unele companii aleg să folosească această platformă pentru a primi și răspunde laudelor, reclamațiilor și anchetelor serviciului clienților.
  • Pinterest: Deși nu este o potrivire perfectă pentru fiecare afacere, Pinterest este canalul principal de socializare pentru schimbul de idei și găsirea inspirației. Există peste 200 de milioane de oameni care utilizează Pinterest pentru a descoperi noi produse, rețete, postări pe blog și multe altele. Partajarea conținutului pe Pinterest include opțiunea de a face un backlink către site-ul dvs. web, care crește traficul și vizibilitatea.
  • LinkedIn: LinkedIn are peste 250 de milioane de utilizatori activi lunar și este cel mai folosit canal pentru marketerii de la business la business pentru a partaja conținut. Aceasta este cea mai bună platformă pentru rețelele de afaceri. Utilizați LinkedIn pentru a vă prezenta ca lider al industriei și pentru a vă promova afacerea.

Nu există un răspuns cookie- cutter pentru: care rețea de socializare va funcționa cel mai bine pentru afacerea dvs. Cercetați și aflați despre aceste canale de top și cum să le utilizați în avantajul dvs. Acordați o atenție deosebită la ce canale folosesc concurenții dvs. și la modul în care utilizează aceste canale.

  1. Rețea

Noua afacere are nevoie de oameni. Știți oameni (și acei oameni îi cunosc și pe alți oameni). Începerea cu propria rețea este primul pas.

Vorbiți cu oamenii din cercul dvs. interior, împărtășiți ideea de afaceri cu ei și roagă-i să o împărtășească cu alții. Realitatea este că primii dvs. 10 clienți vor fi probabil oameni pe care îi cunoașteți deja.

Dacă vă apropiați de oameni și le cereți să ia în considerare afacerea este o nouă abilitate pentru dvs., începând cu prietenii și familia care vă vor ajuta să deveniți confortabil pentru a vă promova afacerea. Deși acest lucru nu poate deschide porțile către o mare de clienți, nu știți niciodată ce conexiuni interesante poți face cu familia și prietenii.

Sfaturi pentru rețea

Utilizați aceste sfaturi pentru a îmbunătăți succesul în rețea:

  • Participați la evenimentele potrivite: reuniunile Camerei de comerț, expozițiile comerciale și reuniunile organizației de rețea. Aceste tipuri de evenimente sunt o modalitate bună de legare de relații deoarece veți fi înconjurat de oameni cu gânduri similare care, de asemenea, sunt în căutare de clienți.
  • Fiți pregătiți cu cărți de vizită: cărțile de vizită sunt un mod eficient și accesibil de a vă asigura că oamenii au informații de contact exacte. O carte de vizită de neuitat, de înaltă calitate, vă diferențiază de mulțime și face o primă impresie minunată.
  • Pregătiți-vă pitch-ul elevatorului: Un elevator pitch reprezintă câteva propoziții despre ceea ce faceți, cu cine lucrați și valoarea pe care o oferiți clienților sau consumatorilor. Încercați să vă mențineți tonul în jur de 1 minut și ceva care poate fi împletit cu ușurință într-o conversație.
  • Solicitați recomandări: în timp ce construiți rețeaua, veți găsi, fără îndoială, potențiali clienți care nu sunt tocmai potriviți pentru afacerea dvs. În loc să îi respingeți, luați în considerare să solicitați prospectarea sesizărilor. „Se pare că produsul meu nu este potrivit pentru dvs. Știți pe cineva despre care credeți că ar fi interesat? Ne puteți contacta, vă rog?
  1. Perspective prin e-mail

Ați creat o rețea, ați adunat informații de contact, iar landing page-ul colectează cu succes e-mailuri de potențiali clienți. Acum trebuie să vă folosiți de aceste e-mailuri.

A trimite email- uri străinilor nu trebuie să simtă că și cum trageți cu gloanțe albe. Utilizați aceste recomandări și sfaturi pentru a alcătui un proiect de e-mail atractiv:

  • Păstrează-ți limbajul concis și îndreptați- vă către lucrurile bune.
  • Folosiți vocea naturală a mărcii dvs. Nu vă fie teamă să scrieți ocazional sau să folosiți umor dacă se potrivește mărcii dvs.
  • Faceți întotdeauna apelul la acțiune clar – ce doriți să facă audiența dvs.? Și cum realizează cu ușurință asta?
  • Citiți-vă e-mailurile cu voce tare înainte de a le trimite – veți fi surprinși de câte fraze incomode și de tipuri de scriere veți surprinde în acest fel.
  • Țineți-vă scurt mesajele, spunând tot ce trebuie să spuneți. Timpul cititorilor dvs. este valoros.

Și nu vă fie teamă să vă prezentați înainte de a fi lansat oficial. A rămâne în contact cu potențiali clienți este o modalitate excelentă de a crea anticipare pentru deschiderea dvs. oficială.

  1. Promoții / Giveaway

Consumatorii adoră lucrurile gratuite. Proprietarii de afaceri adoră produsele lor în mâna unui consumator.

A oferi ceva în primul rând poate părea contra-intuitiv, dar oferirea unui cadou sau serviciu fără așteptarea a ceva în schimb poate fi profitabilă.

Acesta este cunoscut sub numele de principiul reciprocității. Când tocmai începeți, oferirea de produse sau accesul la servicii în schimbul unei recenzii pozitive poate fi reciproc avantajoasă.

Luați în considerare aceste metode promoționale pentru a afla cuvintele despre produsul sau serviciul dvs.:

Beta Testers: Testatorii beta pot fi extrem de valoroși pentru dvs. ca antreprenor. Testarea produselor dvs. vă ajută să construiți baza de utilizatori și să vă perfecționați funcțiile pe baza rezultatelor testării.

Oferiți o încercare gratuită a produsului dvs.: Oferirea unei încercări gratuite oferă utilizatorului posibilitatea de a încerca înainte de a cumpăra. Încercările gratuite antrenează utilizatorii, traficul și viralitatea.

Caracteristici Freemium: Acesta este un alt mod de a oferi unora produsele dvs. gratuit, în timp ce faceți alte funcții mai puternice disponibile pentru plata. Hootsuite face o treabă excelentă la comercializarea funcțiilor freemium. Majoritatea utilizatorilor de social media, chiar și persoane fizice, au mai mult de trei profiluri de gestionat. Cu o actualizare low-cost disponibilă, este ușor să luați cârligul, ca să zic așa.

Este imposibil să reușești în afaceri fără clienți. Utilizați strategiile pe care le-am împărtășit mai sus pentru a găsi și a păstra primii clienți pentru startup-ul dvs. sau pentru micile afaceri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here