Elon Musk spune că Tesla este deschisă să acorde licență Autopilot, furnizând sisteme de alimentare și baterii altor producători auto

0
23
Elon Musk spune că Tesla este deschisă să acorde licență Autopilot, furnizând sisteme de alimentare și baterii altor producători auto

Elon Musk, CEO Tesla, a menționat marți seară pe Twitter că producătorul auto va fi „deschis la licențiere software și la furnizarea de vehicule electrice și baterii” altor producători auto. Musk a adăugat că aceasta ar include chiar și Autopilot, software-ul avansat de asistență a șoferului pe care Tesla îl oferă pentru a oferi un control inteligent al croazierelor într-o serie de scenarii de conducere diferite, relateaz[ Techcrunch.

Musk s-a adresat unui articol despre Teslerati despre modul în care producătorii auto germani caută să închidă decalajul tehnologic dintre ei și Tesla când vine vorba de producerea de EV-uri. Președintele Volkswagen, Herbert Diess, și-a exprimat admirația pentru realizările lui Musk și Tesla în mai multe rânduri.

VW a creat propria sa platformă EV, pe care intenționează să o folosească ca bază pentru o serie de mașini electrice diferite, de la sedanuri sport la SUV-uri. De asemenea, compania urmărește în mod deschis autorizarea platformei MEB către alți producători de automobile și a încheiat o astfel de înțelegere cu Ford în iulie trecută pentru afacerea europeană a producătorului auto american.

Musk spune că interesul lui Tesla pentru acordarea de licențe provine din obiectivul său de bază, care este „accelerarea energiei durabile, nu zdrobirea concurenților”, în conformitate cu tweet-ul său. Nu este prima dată când producătorul de automobile a indicat disponibilitatea de a fi mai deschis în atingerea acestui obiectiv, fie: În 2014, Musk a scris un post pe blog care anunța că Tesla își va pune proprietatea intelectuală la dispoziția liberă pentru „oricine, în de bună credință, vrea să folosească [tehnologia] ei. ”

Desigur, asta nu a împiedicat Tesla să țină cont de potențiali concurenți prin acțiuni legale ocazional – a înaintat acțiune împotriva producătorului de electricitate electric Rivian și a patru dintre foștii săi angajați săptămâna trecută, acuzând furt de secrete comerciale și braconaj de talent cheie.

O licență de platformă sau o relație cu furnizorii ar fi un aranjament complet diferit, desigur, și unul cu multe precedente în industria producătorilor auto. De asemenea, nu ar avea neapărat un impact negativ asupra vânzărilor auto proprii ale Tesla, deoarece compania oferă o serie de alte puncte de vânzare deasupra și dincolo de tehnologia sa de bază și a acumulatorului.

În momentul anunțării Volkswagen, producătorul auto german a declarat că se așteaptă ca ar putea să obțină venituri de până la 20 de miliarde de dolari prin acordul MEB cu Ford, cu o bucată semnificativă din cea provenită din piese și furnizori de componente MEB. Tesla ar putea realiza câștiguri similare, dar poate fi amplificată la nivel global, mai ales dacă poate ridica motorul de tracțiune și producția de baterii dincolo de nevoile de capacitate ale propriei capacități a cererii vehiculului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here