Google publică acum rapoarte privind mobilitatea coronavirusului, prezentând istoricul locațiilor utilizatorilor

0
160
Google publică acum rapoarte privind mobilitatea coronavirusului, prezentând istoricul locațiilor utilizatorilor

Google oferă lumii o imagine mai clară despre cât de mult știe despre oamenii de pretutindeni – folosind criza coronavirusului ca o oportunitate de a reambala urmărirea persistentă a locurilor în care se duc utilizatorii și a ceea ce fac ca un bun public în mijlocul unei pandemii, relatează TechCrunch

Într-o postare pe blog, astăzi gigantul tehnologic a anunțat publicarea ceea ce se numește „COVID-19 Community Mobility Reports”. Aka este o analiză internă a datelor de locație mult mai granulare pe care le mapează și le urmărește pentru a alimenta direcționarea publicității, dezvoltarea de produse și strategia comercială mai largă pentru a evidenția schimbările agregate ale mișcărilor de populație din întreaga lume.

Pandemia de coronavirus a generat un scramble la nivel mondial pentru instrumente și date pentru a informa răspunsurile guvernamentale. În UE, de exemplu, Comisia Europeană s-a aplecat pe telefoane pentru a preda date de localizare anonimizate și agregate pentru a modela răspândirea COVID-19.

Proiectul de date al Google pare să ofere o idee similară de utilitate a politicilor publice, oferind în același timp o imagine instantanee publică a schimbărilor de mobilitate prin intermediul datelor scoase din baza sa globală de utilizatori.

În ceea ce privește utilitatea reală pentru factorii de decizie, sugestiile Google sunt destul de vagi. Rapoartele ar putea ajuta guvernul și oficialii de sănătate publică „să înțeleagă schimbările în călătoriile esențiale care pot contura recomandări cu privire la programul de lucru sau să informeze ofertele de servicii de livrare”, informează un purtător de cuvânt.

„În mod similar, vizitele persistente în centrele de transport ar putea indica necesitatea adăugării de autobuze sau trenuri suplimentare pentru a permite persoanelor care au nevoie să călătorească să se extindă pentru distanțarea socială”, continuă. „În cele din urmă, să înțelegem nu numai dacă oamenii călătoresc, ci și tendințele în destinații, pot ajuta oficialii să proiecteze îndrumări pentru a proteja sănătatea publică și nevoile esențiale ale comunităților.”

Datele de locație pe care Google le face publice sunt la fel de confuze – pentru a evita invitația unei furtuni de confidențialitate – compania scrie că folosește „aceeași tehnologie de anonimizare de clasă mondială pe care o folosim zilnic în produsele noastre”, așa cum a spus el.

 

„Pentru aceste rapoarte, folosim confidențialitate diferențială, care adaugă zgomot artificial la seturile noastre de date, permitând rezultate de înaltă calitate, fără a identifica nicio persoană”, scrie Google. „Perspectivele sunt create cu seturi de date agregate, anonimizate de la utilizatorii care au activat setarea Istoricul locațiilor, care este dezactivată în mod implicit.”

„În Google Maps, folosim date agregate, anonimizate, care arată cât de ocupate sunt anumite tipuri de locuri – ajutând la identificarea când o afacere locală tinde să fie cea mai aglomerată. Am auzit de la oficialii de sănătate publică că același tip de date agregate, anonimizate, ar putea fi de ajutor, deoarece iau decizii critice pentru a combate COVID-19 ”, adaugă acesta, legând tacit o ofertă existentă în Google Maps la o cauză plină de coronavirus.

Rapoartele constau în descărcări pe țară sau pe fiecare stat (cu 131 de țări acoperite inițial), mai defalcate pe regiuni / județe – Google oferind o analiză a modului în care mobilitatea comunității s-a schimbat față de media de referință înainte ca COVID-19 să ajungă să schimbe tot.

Google spune că utilizează „date agregate, anonimizate, pentru a grafica tendințele de mișcare de-a lungul timpului în funcție de geografie, pe diferite categorii la nivel înalt de locuri, cum ar fi retail și recreere, alimente și farmacii, parcuri, stații de tranzit, locuri de muncă și rezidențiale”. Tendințele sunt afișate pe parcursul mai multor săptămâni, cu cele mai recente informații reprezentând 48 până la 72 de ore înainte, adaugă acesta.

Compania spune că nu publică „numărul absolut de vizite” ca pas de confidențialitate, adăugând: „Pentru a proteja confidențialitatea persoanelor, nu este disponibilă în niciun moment informații identificabile personal, cum ar fi locația, contactele sau mișcarea unei persoane.”