Când vine vorba de marketing influencer, de obicei îl considerăm ca fiind o inovație destul de recentă sau chiar de ultimă generație. Cu toate acestea, atunci când aveți în vedere ceea ce este în centrul său, rădăcinile de marketing influencer datează de peste 1.000 de ani.
Modul în care profesioniștii de succes practică marketing influencer este, fără îndoială, inovator și temeinic modern, cu toate acestea, de mai bine de milenii, am avut încrederea, expertiza și înțelepciunea care s-au topit pentru a permite unei persoane să dețină influența asupra alteia.
Există un motiv pentru care marketing influencer a devenit una dintre cele mai puternice metode de a crea încredere, a crea comunicații puternice și relații profesionale de durată, care devine tot mai renumită pentru fiecare zi. Acest motiv se bazează pe emoțiile umane fundamentale și pe dorința noastră înnăscută de a câștiga înțelepciune de la oamenii în care avem încredere – elemente primare care se aplică în mod egal vieții și marketingului, care datează din cea mai veche istorie scrisă.
Haideți să aruncăm o privire la zece lecții de marketing influencer prin cifre grozave din fiecare din ultimele zece secole, pe care le puteți impulsiona în afacerea dvs. astăzi, în 2020 și mult mai departe.
# 1 – 1000 la 1099 – Lecții de la Hugh of Saint-Victor
Teologul și scriitorul saxon din secolul al XI-lea Hugh of Saint-Victor oferă cele mai vechi idei ale listei noastre despre ceea ce ar deveni aproape 1000 de ani mai târziu practica marketing influencer. „Omnia disce, postea videbis nihil esse superfluum”, a scris Hugh, tradus în:
„Învață totul. Mai târziu veți vedea că nimic nu este de prisos. ”- Hugh of Saint-Victor
Fiecare dintre numeroasele părți care colaborează într-o campanie de marketing influencer va crește succesul general al efortului dacă sunt cât mai experimentate – experți care au determinat să învețe cât mai mult într-un proces continuu.
Lumea noastră de social media, search, marketing de conținut și alte tehnologii de marketing ne prezintă o selecție aproape nelimitată de lucruri noi de învățat, astfel încât a lua sfaturile lui Saint-Victor și a fi un cursant pe tot parcursul vieții este o modalitate excelentă de a-ți spori continuu abilitatea de marketing influencer.
# 2 – 1100 la 1199 – Lecții de la Hildegard von Bingen
Scriitorul, compozitorul și filozoful Hildegard din Bingen a trecut prin numeroase granițe în timpul vieții sale și a devenit Saint Hildegard.
Perspectivele ei au un ecou încă în zilele noastre și dacă ascultăm îndeaproape putem afla multe despre marketing și viață din scrierile ei.
„Îndrăzniți să declarați cine sunteți. Nu este departe de țărmurile tăcerii până la granițele vorbirii. Calea nu este lungă, dar drumul este adânc. Nu trebuie să mergeți doar acolo, ci trebuie să fiți pregătiți să săriți. ”- Hildegard von Bingen
A lua o poziție cu mesagerie clar definită care prezintă cine sunteți și ceea ce faceți bine poate face un drum lung în marketingul de astăzi. După cum solicită von Bingen, marketerii ar trebui să se străduiască să împingă la granițele exterioare ale mesageriei digitală, iar marketing influencer este un mod eficient și eficace de a face acest salt.
# 3 – 1200 până la 1299 – Lecții de la Aquina
Influențatorul secolului al XIII-lea, Thomas Aquinas, a fost nu numai un filozof și un teolog, ci un inovator în multe privințe, care astăzi a lovit o coardă puternică.
„Este mai bine să iluminați decât să străluciți pentru a da celorlalți adevăruri contemplate decât doar contempări” – Thomas Aquinas
Cei mai buni marketeri au un avantaj pentru a-i ajuta pe ceilalți și nu doar prin rezolvarea problemei viitoare în linie, ci și prin împărtășirea unor perspective care îi vor ajuta pe clienți și asociați pe termen lung, ridicându-se și după cum spune Aquinas, iluminând prin gândire bună -sub asistență.
# 4 – 1300 – 1399 – Lecții de la Chaucer
Marele poet din Evul Mediu, Geoffrey Chaucer, cel mai cunoscut pentru „Poveștile Canterbury”, a lăsat scrisul care până astăzi servește să ne inspire să ne străduim pentru înălțimi noi, cum ar fi în citatul următor.
„Nimic aventurat, Nimic câștigat.” – Geoffrey Chaucer
Depășirea fricii și a altor provocări de a începe un nou program de i marketing influencer sau extinderea unuia existent este necesară pentru a obține un succes mai mare și, deși complicațiile pot părea uneori descurajante, memento-ul util al lui Chaucer de a se aștepta, totuși, sună adevărat astăzi, probabil mai mult ca oricând.
# 5 – 1400 – 1499 – Lecții de la Copernic
Pe lângă faptul că a plasat Soarele în centrul universului, matematicianul și astronomul din perioada Renașterii Nicolaus Copernic a lăsat multe perspective pe care le putem învăța și le putem integra în propriile strategii de marketing influencer.
„Să știm că știm ce știm și să știm că nu știm ceea ce nu știm, aceasta este adevărata cunoaștere.” – Copernicus
Cei mai buni marketeri nu ezită să spună atunci când nu știu ceva și recomandă cu entuziasm alte persoane din rețeaua lor profesională care au abilitățile necesare.
# 6 – 1500 la 1599 – Lecții de la Shakespeare
Cuvintele și înțelepciunea lui Shakespeare au încântat și inspiră oamenii de peste 400 de ani, iar lecțiile pe care bardul ne poate învăța despre marketing influencer sunt multe.
„Toată lumea este o etapă, iar toți bărbații și femeile sunt doar jucători. Au ieșirile și intrările lor. Și un om la vremea lui joacă multe părți. ”- William Shakespeare
Web-ul a făcut scena mondială accesibilă tuturor, iar în acest loc digital, marketerii de astăzi dețin mai multe roluri în eforturile de marketing în continuă schimbare. Este important să recunoaștem numeroasele noi relații pe care le vor forma marketerii de-a lungul carierei lor, aducând cu ele noi oportunități, precum și relațiile profesionale care sunt obligate să se schimbe, să se învingă și să se termine – toate acestea sunt o parte inerentă a marelui cerc al vieții de marketing.
# 7 – 1600 la 1699 – Lecții de la Galileo
Niciodată un comerciant în comerț, astronomul italian, fizicianul și inginerul Galileo a contribuit totuși mult la lume, inclusiv prin lecții pe care le putem aplica pentru marketingul influencer de astăzi.
„Măsurați ceea ce poate fi măsurat și faceți măsurabil ceea ce nu poate fi măsurat.” – Galileo
Măsurarea indicatorilor cheie de performanță (KPI) este o parte importantă a marketingului influencer, pentru a măsura succesul fiecărei părți a unei campanii de la început până la sfârșit.
# 8 – 1700 la 1799 – Lecții de la Wordsworth
Poetul englez William Wordsworth a scris multe lucruri care se aplică pentru a fi un bun marketer în lumea ocupată de astăzi.
„Umpleți-vă hârtia cu răsuflarea inimii voastre.” – William Wordsworth
Hârtia noastră de astăzi este aproape în întregime din varietatea digitală, cu toate acestea, adagiul Wordsworth este o amintire valoroasă că ceea ce scriem în cursul campaniilor noastre de marketing este cel mai bun atunci când vine direct din inimă.
Atunci când caută experți care să ia parte la inițiativele de marketing influencer, cei care sunt plini de „răsuflarea” autentică a inimii lor ar trebui să fie, fără îndoială, printre cele mai bune opțiuni de luat în considerare.
# 9 – 1800 – 1899 – Lecții de la P. T. Barnum
În timpul vieții sale celebru showman și om de afaceri Phineas Taylor „P.T.” Barnum a fondat Barnum & Bailey Circus și a devenit cunoscut ca unul dintre cei mai mari promotori din lume.
Barnum a susținut aproape nenumărate witticisme și, deși, de obicei, este asociat cu un citat care nu i-a fost niciodată legat definitiv – „Există un fraier născut în fiecare minut”. De asemenea, a avut multe de spus despre marketing și succesul în afaceri.
„Deținerea unei cunoașteri perfecte despre afacerea dvs. este o necesitate absolută pentru a asigura succesul.” – P. T. Barnum
Această „cunoaștere perfectă” este exact ceea ce „conținutul cu cele mai bune răspunsuri” încearcă să ofere astăzi și joacă un rol crucial în campaniile de marketing influencer de succes.
# 10 – 1900 până în 1999 – Lecții de la David Ogilvy
Cunoscut sub numele de „Părintele publicității”, manifestul de marketing al lui David Ogilvy s-a concentrat pe strălucirea creativă, cercetarea, rezultatele reale pentru clienți și disciplina profesională – toate ingredientele care se aplică marketingului influencer de succes.
„Nu consider publicitatea ca pe un divertisment sau o formă de artă, ci ca un mijloc de informare.” – David Ogilvy
Furnizarea de informații în marketingul influencer înseamnă livrarea de conținut cu cel mai bun răspuns – informații definitive prezentate într-un mesaj clar de către un expert în care avem încredere.
Ogilvy a încurajat vehement mesajele clare și inteligente de marketing create ca și cum ar fi pentru propriul soț sau soție.
„Consumatorul nu este un amator; ea este soția ta. Îi insulți inteligența dacă presupui că un simplu slogan și câțiva vaporizări de adjective o vor convinge să cumpere ceva. Vrea toate informațiile pe care i le poți da ”, a spus Ogilvy.
Bonus – 2000 – 2019 – Lecții de la Bill Gates
Tânăra companie a lui Bill Gates era un rival amar al calculatoarele Commodore. Impactul pe care l-a avut a depășit firma sa, în special prin eforturile filantropice ale organizațiilor non-profit pe care le opera împreună cu soția sa Melinda.
„Pe măsură ce ne uităm în viitorul secol, liderii vor fi cei care îi împuternicesc pe ceilalți.” – Bill Gates
Puterea altora este ceva ce face marketingul influencer deosebit de bine, așa că credeți că cuvintele lui Gates – și cele pe care le-am examinat de la Hugh of Saint-Victor, Hildegard von Bingen, Thomas Aquinas, Geoffrey Chaucer, Nicolaus Copernicus, Shakespeare, Galileo, William Wordsworth , PT Barnum și David Ogilvy sunt toate relevante și reprezintă un mesaj important, în timp ce ne uităm la câteva luni până în 2020.
Cu suficient timp, personal și dedicație, majoritatea mărcilor își pot construi propria strategie de succes în domeniul influencerului de marketing, în timp ce altele pot considera mai eficient și practic să se asocieze cu o agenție de marketing profesională extrem de calificată în zonă.