Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor anunță că Programul Rabla va începe în luna martie, iar numărul voucherelor pentru Programul de Rabla Plus ar putea crește cu 20%

0
180
Luni, 13.01.2020, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, a declarat că oficial programul „Rabla Clasic” va începe din luna martie, iar numărul de vouchere va fi de minimum 60.000.

Luni, 13.01.2020, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, a declarat că oficial programul „Rabla Clasic” va începe din luna martie, iar numărul de vouchere va fi de minimum 60.000.

„Programul ‘Rabla’ este cel mai vechi program pe care îl derulează Administraţia Fondului pentru Mediu. Este şi cel mai longeviv…. Important e că în ultimul an a funcţionat şi ne propunem ca pentru 2020 să creştem numărul de vouchere pe care le acordăm. Am avut discuții inclusiv cu premierul României şi cu cei din industria auto şi pentru 2020 ne propunem un număr de minim 60.000 de vouchere pentru ‘Rabla Clasic’. Programul va demara în luna martie şi a rămas să stabilim cu colegii din minister şi cu cei din Administraţia Fondului pentru Mediu, săptămâna viitoare, care va bugetul şi care vor fi exact etapele în care va fi demarat. Vreau ca atunci când informăm cetăţenii, care sunt beneficiarii acestui program, să ne ţinem de termene, pentru că au fost programe derulate de Ministerul Mediului care efectiv au avut termene decalate şi de aici pleacă neîncrederea populaţiei în actul guvernamental. Sincer, eu nu-mi doresc acest lucru” – Costel Alexe.

Potrivit declarațiilor oferite de ministru, de la înființarea programului „Rabla” și până în prezent, minimum 600.000 de autovehicule au fost scoase din uz și aproximativ 550.000 de autovehicule noi au fost achiziționate.

În plus, Programul Rabla Plus vine cu voucher de 10.000 de euro și cu număr de tichete ce ar putea crește cu până la 20% față de ediția anterioară. Și în cazul achiziției de mașini electrice ministrul a declarat că are în vedere creșterea bugetului pentru acestea și, totodată, crearea și dezvoltarea de mi multe spații de încărcare a acestora, totul având ca scop egalarea țărilor Europene care au bătut palma pentru acest green deal. – „Pentru Rabla Plus, în 2020 ne propunem să păstrăm cel puţin acelaşi buget şi vrem o creştere cu 10-20% a numărului de vouchere pe care să-l acordăm, astăzi voucherul fiind de 10.000 de euro. Discutăm la nivel de Comisie Europeană de green deal, cum avem ţinte pentru 2030 pe mediu sau de 2050 când ar trebui să avem neutralitate climatică. Noi ne propunem ca, de la an la an, să creştem bugetul şi pentru voucherele privind maşinile electrice şi mai ales să dezvoltăm numărul de staţii de încărcare. Acesta este viitorul. România trebuie să facă eforturi pentru a ajunge statele europene. Nu ştiu dacă suntem neapărat la coadă. Ministerul Mediului din România este ministerul care alocă cred că una dintre cele mai mari, dacă nu cea mai mare, finanţare privind voucherul pentru maşini electrice, de 10.000 de euro” – Costel Alexe.

Conform declarațiilor oferite de către ministru, acesta împreună cu colegii săi au în vedere ca finanțarea aferentă dezvoltării stațiilor de încărcare a mașinilor electrice să crească de la an la an pentru a putea susține și dezvolta aceste proiecte care protejează mediul înconjurător. În plus, acesta a mai declarat faptul că are în vede achiziționarea a 100 de autobuze și 130 de troilebuze electrice- hibrid din Administrația Fondului pentru Mediul pentru a fi parte implicată a acestui proiect de mașini electrice care protejează medicul înconjurător. „În discuţiile pe care le-am avut cu cei de la Dacia şi înţeleg că şi cei de la Ford au un plan ca în următorii ani să dezvolte maşini care să aibă acest sistem. Degeaba fac producătorii auto, dacă statul nu susţine programul şi degeaba îşi doreşte statul, dacă producătorul nu dezvoltă aceste sisteme de alimentare. De la an la an, ne propunem să creştem finanţarea pentru dezvoltarea acestor staţii. Preţul maşinilor electrice a scăzut faţă de acum câţiva ani, astfel încât astăzi nu mai este restrictiv pentru o persoană să-şi achiziţioneze o maşină electrică. Investind în această reţea de staţii de încărcare, sunt convins că într-un viitor nu foarte îndepărtat în România vom avea un număr din ce în ce mai mare de cetăţeni care vor beneficia şi de programul nostru. Ne dorim foarte mult să achiziţionăm prin Administraţia Fondului pentru Mediu 130 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice-hibrid. Nu facem altceva decât să încurajăm mijloacele de transport în comun electrice, nepoluante, astfel încât traficul în Bucureşti şi în marile oraşe să fie cel apreciat.”

Până în momentul actual au fost derulate 15 ediții ale Programelor „Rabla Clasic” și „Rabla Plus”. Ultima ediție s-a demarat la data de 12 aprilie 2019 la Titu cu un buget anunțat de 350 de miloane4 de lei pentru 35.000 de prime de casare.

În această ultimei ediție, valoarea voucherului clasic a rămas de 6.500 de lei, putând să fie cumulat, în funcție de motorizare, cu un ecobonus de 1.000 de lei sau 1.700 lei pentru mașinile hibrid. Ecobonusul de 10.000 de euro s-a menținut și în această ultimă ediție pentru achiziționarea unei mașini nepoluante – 100% electrică.