Recunoasterea vocala: este atat de sigura pe cat suna?

0
225

Bancile si birourile fiscale folosesc aceasta tehnologie- dar unii experti sustin ca pot fi inselati cu aceasta metoda.

Cu milioane de oameni obisnuiti sa lanseze ordine la aplicatiile Siri si Alexa, probabil ca nu este surprinzator faptul ca serviciile de recunoastere a vocii oferite de banci si de alte organizatii devin tot mai la moda in aceasta industrie.

De exemplu, saptamana trecuta, HM Revenue&Customs a inregistrat pana acum 6,7 milioane de oameni la serviciul de identificare a vocii, in timp ce HSBC sustine ca are peste 100.000 de persoane inregistrandu-se in fiecare saptamana.

Llyoyds Banks, Halifax, Vodafone si TalkTalk sunt doar cateva dintre celelalte nume mari care ofera aceste servicii de recunoastere vocala. Ei le permit clientilor sa isi acceseze conturile pur si simplu folosindu-se de vocea lor-astfel incat poti sa iti iei la revedere de la tot felul de parole complicate si coduri PIN.

Specialistii in acest domeniu al economiei, “rigid” dar in acelasi timp supus schimbarilor impuse de tehnologie sustin ca nu va dura mult timp pana cand tehnologia va prelua controlul atunci cand este vorba de efectuarea platii.

Aceasta recunoastere vocala este cunoscuta si sub numele de “biometrie vocala” si iti confirma identitatea analizand caracteristicile unice ale vocii. Companiile spun ca aceasta tehnologie iti ofera acces rapid si usor la conturile pe care le ai-dar cat de sigur este? Anumite tehnologii iti pot imita vocea foarte bine, astfel ca aceasta tehnologie trebuie perfectionata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here