Șase aspecte cheie ale performanței conținutului pe care Google Analytics nu le poate măsura

0
86
Șase aspecte cheie ale performanței conținutului pe care Google Analytics nu le poate măsura

Google Analytics (GA) este unul dintre cele mai populare instrumente de analiză a traficului pentru site-uri web, dar poate avea dezavantaje grave pentru oricine dorește să măsoare performanța conținutului.

Problema este sistemică: Analytics a fost creat pentru a urmări traficul pentru site-urile de comerț electronic și conținut, structura rapoartelor sale fiind construită în jurul vizualizărilor de pagini. Poate furniza câteva date sofisticate în jurul acelor puncte de vedere – ce fel de membri ai audienței se află în spatele lor, cum ar fi putut să sosească, ce au făcut în continuare și alte astfel de întrebări -, dar marketerii de conținut de astăzi au nevoie de capacitatea de a măsura și înțelege mult mai mult decât atât .

Cum interacționează oamenii cu conținutul dvs. când vizionează o pagină cu o destinație individuală? Cum se simt despre brandul tău după ce a fost expus pe alte canale media? Unde se execută în blocuri rutiere de conversie? Care sunt elementele de conținut din punctele de atingere pe care oamenii le consumă cel mai mult pe căile lor către conversie? Ce active sunt cele mai convingătoare pentru persoanele dvs. cele mai calificate?

GA poate sugera unele dintre răspunsurile la aceste tipuri de întrebări, dar pentru a înțelege cu adevărat aceste aspecte ale performanței dvs. de marketing de conținut, va trebui să vă orientați în altă parte.

Iată câteva dintre cele mai mari moduri prin care Google Analytics nu poate măsura performanța conținutului în mod corespunzător, împreună cu câteva sfaturi pentru a depăși aceste deficiențe.

  1. Comportamentul de pe pagina

Google Analytics urmărește doar vizualizările și mișcarea paginii pe site-ul dvs. Dacă nu adăugați manual layere de urmărire a evenimentelor, acesta nu poate dezvălui ce fac oamenii în anumite pagini. Nu veți ști niciodată dacă vizitatorii primesc două linii în conținutul dvs., apoi vor fi distrași de un link interesant.

Aceasta este valoarea heatmaps, care sunt remarcabil de eficiente pentru a arăta comportamentul utilizatorului. Acestea afișează ce zone ale paginii obțin cel mai mult timp de vizualizare și cele mai multe clicuri și unde se sprijină mouse-ul.

O heatmap arată zonele care capătă cea mai mare atenție în roșu, în nuanțe de albastru pentru cei care au cel mai puțin. Dezvăluie dacă vizitatorul s-a angajat și a interacționat cu pagina, sau a lăsat-o deschisă și necitită timp de ore. Cu o heatmap, puteți descoperi cele mai populare părți ale paginilor dvs., legăturile de navigare pe care oamenii dau clic de cele mai multe ori și dacă elementele cheie de sub fald nu vor fi văzute.

Pentru a începe să experimentați heatmaps, puteți încerca să utilizați Hotjar, Lucky Orange sau CrazyEgg.

  1. Ridicarea sentimentului de marcă

Google Analytics se limitează la urmărirea vizualizărilor pe pagini pe propriul site web. Nu vă poate spune nimic despre impactul conținutului dvs. pe canalele media câștigate sau partajate, unde nu aveți posibilitatea să instalați tracking pixel. Și chiar dacă l-ați putea utiliza pentru a urmări vizionările de conținut pe toate canalele, nu veți ști totuși multe despre impactul pe care îl are conținutul asupra sentimentului mărcii sau despre cota dvs. de voce pe piața generală.

În schimb, utilizați un instrument de ascultare socială pentru a urmări ce cred oamenii despre brandul dvs. Instrumentele de ascultare socială urmăresc distribuțiile, comentariile, reacțiile și mențiunile social media. Această informație are multe cazuri cheie de utilizare, dintre care unul obține o viziune holistică asupra sentimentului de brand.

Platformele mai bune urmăresc mult mai mult decât numărul de mențiuni ale mărcii pe social media, folosind analiza textului semantic pentru a dezvălui emoțiile din spatele postărilor și compararea acestor semnale cu cele ale concurenților. Combinați aceste tendințe cu cronologia dvs. de realizări de marketing de conținut și corelațiile vor începe să apară.

Pentru a începe să experimentați ascultarea socială pentru urmărirea sentimentelor de brand, puteți încerca să folosiți Awario, Mention sau Talkwalker.

  1. Puncte de frecare pe formulare

Dacă un vizitator încearcă să completeze un formular online și renunță din cauza frustrării, Google Analytics nu vă va anunța niciodată. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să vă arătați cât timp au petrecut toți vizitatorii pe pagină. (Chiar și aceste informații pot fi extrem de înșelătoare, deoarece GA măsoară duratele de vizualizare a paginii începând din momentul încărcărilor paginii date până în momentul în care se încarcă următoarea pagină internă. Dacă vizitatorul rămâne 10 minute, citește articolul de sus în jos, îl împărtășește și apoi închide fila fără a naviga în continuare pe site-ul dvs., GA va înregistra timp „zero” pe pagina.)

Când vine vorba de formularele de captare, formularele de contact și formularele de vânzare a vânzărilor, poate fi greu de spus cât de multe câmpuri vă sunt cele mai bune. Cu cât sunt mai puține câmpuri formele, cu atât frecvenții mai mici vor avea de ales, ceea ce face mai multe conversii.

Pe de altă parte, cu cât incluzi mai multe câmpuri, cu atât mai multe date va trebui să manipulezi atunci când oamenii completează și trimit formulare, ceea ce este util pentru identificarea persoanelor atunci când execută secvențe nurture segmentate. De asemenea, veți afla mai multe despre publicul dvs. și veți fi în cea mai bună poziție posibilă pentru a determina relevanța clienților dvs. Și trebuie spus ceva pentru a cere multă audiență, deoarece ajută la filtrarea persoanelor care sunt „curioase” despre magnetul tău de plumb și nu vor face niciodată afaceri cu tine.

Pentru a înțelege cu adevărat măsura în care câmpurile de formulare servesc ca blocaje rutiere pe calea către conversie, apelați la analizele instrumentului de constructor de formulare. Platformele mai bune vor dezvălui trimiterile parțiale și cât de departe ajunge un utilizator printr-un formular înainte de a-l abandona, astfel încât să puteți vedea dacă un singur câmp este prea lung sau o întrebare prea confuză.

Pentru a începe experimentarea cu optimizarea conversiilor de forme, vă recomand Formstack, Formismo sau Jotform.

  1. Identitatea fiecărui vizitator

Una dintre cele mai mari puncte slabe ale GA este incapacitatea sa de a da context comportamentului vizitatorilor. Nu vă poate arăta mult despre identitatea vizitatorilor dvs., în cel mai bun caz, puteți segmenta datele despre întregul grup de vizitatori în funcție de locațiile lor fizice, dispozitivele, referenții, datele demografice brute și punctele de intrare pe site-ul dvs.

Mai mult decât atât, Google Analytics folosește doar un eșantion de vizitatori, astfel încât, chiar dacă faceți legătura cu setările raportului dvs. pentru a dezvălui adresele IP ale sesiunilor individuale, nu vă puteți baza pe aceste informații ca sursă cuprinzătoare de informații individuale ale utilizatorilor.

În loc de GA, utilizați instrumente de informații de audiență care oferă informații despre interesele, comportamentul, datele personale (într-un mod conform GDPR, desigur) și activitatea istorică a fiecărui utilizator, astfel încât să puteți obține o înțelegere mai profundă a vizitatorilor dvs. Acest lucru vă permite să reglați conținutul dvs. pentru a vă atrage publicul și vă dezvăluie, de asemenea, oportunități de marketing bazat pe cont.

Pentru a începe cu inteligența publicului, încercați Albacross, LinkedIn Website Demographics sau Visitor Queue.

  1. Analitica canalului

Este posibil să utilizați Google Analytics pentru a urmări utilizatorii prin pâlnie și pentru a măsura eficacitatea acesteia. Totuși, setarea acestui lucru poate fi foarte complicată. Trebuie să creați o serie confuză de filtre și o structură URL dedicată care să permită GA să coreleze paginile de conținut cu fiecare etapă a pâlniei.

Este mult mai bine să utilizați un singur instrument care urmărește utilizatorii prin pâlnie. Alegeți unul care înregistrează punctele de abandon și impactul cumulat al diverselor puncte de atingere ale cheii. De asemenea, veți avea nevoie de o modalitate bună de a urmări activitatea de returnare a vizitatorilor, ceea ce reprezintă un alt punct slab pentru GA, datorită incertitudinii cu privire la cookie-uri, a lipsei de fiabilitate atunci când urmăriți vizitatorii pe dispozitive și a problemei de eșantionare a notoriei menționate mai sus.

Și dacă integrați un instrument de analiză a pâlniei cu CRM-ul dvs., înregistrând activitatea de implicare a fiecărui lider pe site-ul dvs. web, veți fi în formă excelentă pentru a configura un sistem inteligent de notare a plumbului pentru identificarea nivelurilor de pregătire în vânzări.

Pentru a începe cu analiza pâlniei, consultați Kissmetrics, Woopra sau Yandex Metrica

  1. Interacții în afara site-ului

Google Analytics măsoară doar interacțiunile cu conținutul de pe propriul site. Nu poți folosi ceva pentru a măsura impactul conținutului pe media partajată, plătită sau câștigată. Așadar, acea postare invitată pe care ați publicat-o recent pe blogul altcuiva sau articolele dvs. pe Editorul LinkedIn, de exemplu, va fi oarbă pentru dvs.

GA vă poate afișa informații despre unele vizite pe care le-ați obținut prin intermediul clicurilor din aceste prezențe media, dar despre asta este vorba.

Veți obține rezultate mai bune dintr-un instrument de bord cu mai multe canale care reunește analizele utilizatorilor de pe toate canalele, inclusiv e-mail marketing, instrumente de publicitate și social media. Acest tip de soluție nu vă poate arăta modul în care oamenii și-au găsit conținutul în aceste proprietăți și nici unde au mers ulterior dacă nu au ajuns pe site-ul dvs. web, dar vă va ajuta să consolidați toate valorile într-un singur tablou de bord centralizat pentru mai mult analiză holistică.

Ba mai mult, dacă combinați datele referitoare la implicarea pe toate punctele de atingere într-o singură linie de timp, veți începe să vedeți corelații între vârfurile de pe anumite canale și conversiile site-ului, ceea ce vă poate orienta în direcția corectă pentru continuări.

Pentru a începe cu tablourile de bord cu mai multe canale, încercați Klipfolio, Databox sau Geckoboard.

Google Analytics nu este un buton magic

Google Analytics este extrem de popular, dar nu poate face totul, mai ales dacă vă preocupă performanța conținutului. Din fericire, există alte instrumente care completează lacunele pe care GA le lasă în urmă, oferindu-vă o înțelegere mult mai clară a succesului dvs. de marketing de conținut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here