Sfaturi prețioase de la specialiștii în marketing pentru o afacere în domeniul cofetăriei

0
51
Sfaturi prețioase de la specialiștii în marketing pentru o afacere în domeniul cofetăriei

Afacerea cu mâncare ar trebui să fie tot timpul una profitabilă deoarece orice om are nevoie de hrană pentru a putea trăi. Deși pare unul dintre cele mai sigure domenii de investit, foarte multe cofetării trag obloanele și ajung după foarte puțin timp cu afacerea în prag de faliment.

Specialiștii în marketing au observat că afacerile din România stau foarte prost la capitolul celor 4P, fundamentali pentru o afacere: produs, preț, plasare (distribuție) și promovare. „Când antreprenorii o să învețe bine, o să stăpânească și o să introducă corect cei 4P în afacerea lor, atunci o să aibă un succes garantat.”

În ultimul timp, piața cofetăriilor a cunoscut o dinamică continuă, afacerile apar peste noapte și tot peste noapte trag cortina. Unii specialiști sunt de părere că acest lucru este o cauza a schimbării de comportament a consumatorilor – consumatorii nu se mai duc asa des la cofetării ca înainte -, alții sunt de părere că antreprenorii nu știu să își gestioneze bine afacere. „Este o întreagă discuție pe segmentul acesta de cofetărie. Din câte am observat, antreprenorii nu știu să își atragă clienții, nu știu cum să se promoveze într-un mod corect. Există câteva cofetării în București renumite care au reușit să câștige o poziție dominantă pe piață, dar îmi ajung degetele de la o mână să le enumăr, restul…”

Sfaturile specialiștilor de marketing pentru nișa de cofetărie

1. Antreprenorii trebuie să aibă grijă să livreze produse exemplare atât din punct de vedere al aspectului cât și din punct de vedere al calității. Bucureștenii deja au simțit gustul special al marilor cofetării, așa că pe partea de gust este competiție acerbă și ștafeta este ridicată foarte sus.

2. Antreprenorii trebuie să știe să vorbească despre afacerea lor. Este esențial ca o cofetărie să fie vizibilă. O afacere are nevoie de vizibilitate fizică printr-o amplasare bună, dar și prin bannere, pliante, etc, dar și de vizibilitate în mediul online. „Oamenii trebuie să învețe că astăzi online-ul dictează. Companiile au nevoie de vizibilitate în mediu online adică: marketing online, campanii SEO, campanii Google, social media: Facebook, Instagram, Linkedin, etc. Cel mai ridicat profit o să fie înregistrat pe sectorul de comenzi online fie pentru nunți, aniversări, etc. așa că este necesară o bună comunicare cu clienții.”

3. Prețul necesită o strategie bună. Acum există în ochii consumatorilor că un preț mare reprezintă o calitate înaltă și viceversa. Când de abia dai drumul unei afaceri trebuie să îți alegi strategia de preț în funcție de competitorii din jurul tău, dar și de clienții din zona respectivă.

4. Canalele de distribuție trebuie să fie bine puse la punct. Oamenii nu mai vor să se deplaseze, așa că o idee pentru cei care aleg să se axeze pe acest segment este să le ofere oamenilor posibilitatea de livrare.

5. Plasarea este un element cheie. Unde ne deschidem afacerea? Cum se așteaptă antreprenorii să aibă succes dacă își deschid o cofetărie într-un cartier cu oameni de vârsta a trei? Aceștia nu prea consumă dulciuri și dacă au pofta de ceva dulce se duc și cumpăra o  tabletă de ciocolată de 3 lei nu o prăjitură de 7 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here