Specialiștii în marketing: Începerea unui program de fidelizare nu trebuie să fie grea

0
122

Sunteți gata să începeți un program de fidelizare pentru magazinul dvs. de vânzare cu amănuntul?

Programul de fidelizarea nu trebuie să fie o operațiune amplă și anevoioasă ci ușoară și cu obiective clar pe termen lung . Aceste programe de fidelizare aduc un aport ridicat de beneficii atât pentru consumatori cât și pentru companii: „Oferind recompense de loialitate clienților poate aduce multe recompense pentru o afacere. Conform datelor statistice 39,4% dintre clienți vor cheltui mai mult în companiile în care sunt fideli, chiar dacă există opțiuni mai ieftine, iar 60% vor recomanda această activitate altor persoane.”, declară specialiștii de marketing.

Specialiștii în marketing dezvălui pașii pentru construirea programului de fidelizare

Specialiștii în marketing vă propun câțiva pași pe care companiile, mai ales cele la început de drum, ar trebui să îi urmeze pentru a pune în aplicare un program de fidelizare a clienților

Pasul 1: Decideți ce tipuri de recompense doriți să oferiți

Recompensele sunt limitate doar de imaginație. Iată câteva idei:

  • Puncte de răscumpărat pentru achiziții
  • Cadouri gratis
  • Reduceri
  • Acces la vânzări speciale sau acces timpuriu la produse
  • Transport gratuit

În mod ideal, programul dvs. de fidelizare va oferi opțiunea de a seta o mare varietate de recompense. Este de preferat ca mai întâi să realizați și o scurtă cercetare de piață sub forma unui chestionar în rândul clienți sau consumatorilor pentru a vedea ce își doresc aceștia cel mai mult. Sfatul specialiștilor este să apelați la o companie avizată care să facă cercetarea sau la un specialist.

Pasul 2: Decideți ce acțiuni doriți să răsplătiți

Câteva exemple de comportament pe care le puteți recompensa includ:

  • Efectuarea unei achiziții peste o anumită sumă
  • Cumpărarea unei anumite mărci sau a unui anumit produs la care doriți să creșteți vânzarea
  • Cumpărarea într-o perioadă a zilei care înregistrează un nivel scăzut de cumpărare sau într-o zi lentă a săptămânii
  • Recomandarea unui client nou
  • Menționarea produsul pe rețelele de socializare

Pentru a alege cele mai eficiente recompense, fiecare companie trebuie să analizeze cu un maximum de atenție ce segment necesită îmbunătățirea pentru a putea oferi recompensele corespunzătoare. De exemplu, dacă o companie observă că duminica după-amiaza este întotdeauna o pantă descendentă a puterii de cumpărare, oferă recompense pentru clienții care cumpără în acea perioadă.

Pasul 3: Faceți-l atrăgător pentru clienți

Dacă există posibilitatea ca segmentul de consumatori vizați să nu perceapă valoare în programul de fidelizare, nu se vor înscrie. Oferind o serie de recompense diferite ajută la convingerea clienților de valoarea programului și, de asemenea, îl păstrează proaspăt și interesant. Cunoașterea clienților ajuta la evaluarea recompenselor care avea cea mai mare însemnătate pentru ei și la ce tip de program de loialitate vor participa.

Pasul 4: Examinați Opțiunile și alegeți aplicația

Puteți căuta programe de loialitate pentru comercianții cu amănuntul online sau puteți primi sfaturi de la alți retaileri sau asociații din industrie. Înainte de a alege un program de loialitate, obțineți răspunsuri la aceste întrebări:

  1. Este ușor pentru tine și echipa ta să înființezi, să înveți și să folosești?
  2. Este ușor pentru clienți să folosească și să înțeleagă? (Dacă nu, nu o vor folosi.)
  3. Care sunt costurile de configurare și de desfășurare?
  4. Se integrează cu instrumentele pe care le utilizați deja (cum ar fi sistemul de vânzare sau software-ul de marketing prin e-mail)?
  5. Oferă flexibilitatea de a oferi o serie de recompense și de a personaliza recompense pentru diferiți membri?

Mulți consumatori nu sunt adepți ai cardurilor de fidelitate și nu se deranjează să descarce o aplicație. Pentru a rezolva aceste probleme, încercați unul dintre aceste programe de loialitate super simple.

Social Spiral: acest program de fidelizare este ușor de utilizat pentru clienți deoarece are toate textele SMS. Clienții doar trimit SMS cu textul „DA” pentru a se alătura programului și textului pentru a verifica starea de recompense – nu este nevoie să descarce o aplicație. Retailerii pot personaliza recompense, promoții și reduceri. Puteți trimite texte de grup, precum și texte individuale.

CandyBar: Când un client face o achiziție, vânzătorul lansează aplicația CandyBar de pe computer, telefon sau tabletă. Clienții își introduc numărul de telefon și obțin un „timbru” digital în contul lor. Membrii își pot verifica recompensele prin intermediul textului; comercianții cu amănuntul pot trimite text înainte și înapoi cu clienții.

Loopy Loyalty: În cazul în care clienții sunt avizi Google Wallet sau sunt utilizatori  Apple Pay, luați în considerare acest program de fidelizare, care creează un card de fidelitate digital pe care clienții îl pot păstra în portofelele lor digitale. Loopy Loyalty folosește balize de locație pentru a trimite clienților notificări push pe ecranele de blocare atunci când se apropie de magazin. Există mai multe niveluri ale programului, ceea ce îl face o opțiune bună pentru retailerii în creștere și puteți vizualiza valori detaliate pentru a vă optimiza performanța.

Pasul 5: Începeți înregistrarea clienților

După ce ați funcționat programul de fidelizare, promovați-l. Utilizați semnalizare în magazin și semnalizare punct de vânzare pentru a încuraja înscrierea. Anunțați programul de fidelizare pe site-ul web și de pe platformele de socializare. Trimiteți e-mailuri de marketing către clienții fideli.

Angajații sunt esențiali pentru înscrierea clienților. Antrenați angajații pentru a promova programul de fidelizare în timpul fiecărei vânzări. O tactică bună este să împărtășești clientului ce recompense ar putea primi pentru cumpărarea lor dacă s-ar alătura programului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here