TikTok: Următoarea platformă de marketing pentru mărci

0
447
Următoarea platformă de marketing pentru mărci

TikTok, este platforma de socializare care ia lumea cu asalt. Generația Z este peste tot și chiar milenarii se alătură distracției. Brandurile pot fi mult în urmă? Dar ce este TikTok și este suficient de profitabil ca mărcile să îl includă în planul lor de marketing 2020?

Analizăm popularitatea din ce în ce mai mare a canalului, ce înseamnă pentru mărci și cum companiile își pot maximiza marketingul TikTok.

Creșterea TikTok

TikTok este o aplicație video mobilă asemănătoare cu acum defunctul Vine, creată de compania-mamă ByteDance, un startup cu sediul la Beijing, China. Lansată în 2016, aplicația are în prezent peste 500 de milioane de utilizatori activi și este populară în India, China și SUA.

Utilizatorii creează videoclipuri scurte și distractive în bucle, de la 15 secunde până la un minut care sunt de obicei setate la muzica disponibilă din vasta bibliotecă TikTok. Aplicația oferă, de asemenea, efecte precum ecranele split și filtrele la fel ca în Snapchat și Instagram. De asemenea, oferă streaming live.

Alături de videoclipurile pe care utilizatorii le pot crea, pot remixă melodii și crea liste de redare, în aceeași ordine de idei ca Spotify. La fel ca majoritatea celorlalte platforme sociale, există un anumit nivel de interacțiune între membrii aplicației, cum ar fi like, comentariu, hashtagging-ul și trimiterea inimilor.

TikTok a încorporat recent publicitatea plătită, ceea ce a încurajat mărcile să se alăture aplicației și să se promoveze.

De ce brandurile ar trebui să se alăture TikTok

Numărul de utilizatori de pe TikTok și potențialul de creștere al aplicației ar trebui să fie un motiv suficient pentru ca brandurile cu o strategie de marketing mobil să se alăture.

Există însă un motiv pentru a considera serios dacă merită sau nu să te înscrii în aplicație. În primul rând, majoritatea utilizatorilor TikTok sunt Generația Z, cu câțiva milenari în bună măsură.

Dacă publicul vizat este Generația Z, TikTok poate fi următoarea platformă care încearcă în timp ce Instagram și Snapchat se ocupă și de această demografie, TikTok este centrat în totalitate pe acestea.

O prezență pe TikTok vă poate ajuta să creșteți amploarea acestui demografic cu ușurință.

Pe de altă parte, dacă nu vă ocupați exclusiv de generația Z – deși majoritatea tendințelor de marketing sugerează că ar trebui, TikTok poate fi de prisos strategiei dvs. de social media.

Nu are rost să vă întindeți subțire dacă celelalte platforme își fac treaba pentru a vă îmbunătăți amploarea și conversiile.

În plus, aruncați o privire asupra importanței conținutului video pentru strategia dvs. de marketing. Intreabați-vă: creez videoclipuri pentru canalele mele în mod regulat? Dacă da, atunci TikTok ar putea fi o potrivire bună.

De asemenea, trebuie să vă asigurați dacă nișa dvs. va fi bine reprezentată pe TikTok, deoarece aplicația este foarte concentrată asupra divertismentului și adoptă o abordare capricioasă a conținutului.

Puteți imita acest ton în conținutul dvs. și va fi potrivit pentru publicul dvs.? Dacă ați răspuns „da” la aceste întrebări, atunci ar trebui să vă alăturați TikTok.
Cum să comercializați un brand pe TikTok
Acum, după ce ați decis că TikTok este platforma pentru dvs. și vă va ajuta să ajungeți la publicul țintă de sub 30 de ani, cum vă comercializați marca în aplicație?

Din cauza cât de nouă este aplicația în comparație cu platformele populare din zilele noastre, este dificil să definești o strategie TikTok. Cu toate acestea, există câteva metode de implicare pe care le puteți utiliza pe platforma pe care le vom prezenta mai jos.

1. În spatele scenelor

TikTok este un canal minunat pentru a prezenta viața în culise, a-ți duce adepții printr-o privire intimă asupra funcționării organizației tale.

O serie de mărci de divertisment și știri realizează videoclipuri TikTok cu sesiunile lor de brainstorming sau în camerele scriitorilor.

Puteți arăta modul în care un produs este conceput și trece prin etapele de producție până când este în sfârșit gata de a fi lansat pentru clienți.

Notă: Poate doriți să luați în considerare modul în care doriți să faceți acest lucru fără a oferi informații cruciale sau sensibile la afaceri.

Dar amintiți-vă, acesta nu este locul pentru a fi excesiv de vânzări, așa cum am menționat mai devreme, TikTok este despre divertisment. Dacă puteți face acest conținut distractiv și ciudat, atunci vă poate câștiga opinii și urmăritori pe TikTok. Dacă nu puteți realiza acest lucru, nu publicați conținut în aplicație.

2. Colaborări ale utilizatorilor

O mână de utilizatori TikTok creează constant un conținut atât de distractiv și unic, încât au câștigat deja milioane de urmăritori. Acești creatori se aseamănă cu influencerii de pe Instagram și Snapchat și merită să căutați să stabiliți colaborări cu aceste persoane.

Brandurile sunt încă considerate interlope pe TikTok, motiv pentru care persoanele creative pe care le-am menționat sunt adevăratele atrageri.

În loc să încercați să potriviți platforma cu un conținut care s-ar putea să nu fie potrivit pentru public, colaborați cu creatori care știu deja care este terenul pentru a realiza videoclipuri promoționale.

3. Dueturi

Un alt tip de conținut colaborativ pe care brandurile îl pot crea pe TikTok este duetul. Acestea sunt videoclipuri în care utilizatorii pot adăuga un videoclip nou la o bucată de conținut existentă. Produsul final arată ca un videoclip cu ecran separat. Dacă este executat bine, rezultatul poate fi incredibil de distractiv.

Crearea unui videoclip care poate fi împărțit cu ușurință într-un alt mod este o modalitate excelentă de a stimula implicarea pe aplicație și de a îmbunătăți numărul de urmăritori.

4. Provocări Hashtag

De departe, cea mai populară modalitate de implicare a utilizatorilor pe TikTok și de a merge viral este – de a vă alătura sau a emite provocări hashtag.

Aceste provocări sunt concursuri de social media bazate, de obicei, pe un anumit subiect sau tema, iar utilizatorii sunt încurajați să trimită răspunsuri la provocare cât mai repede posibil.

Provocările hashtag TikTok atrag milioane de utilizatori și vizualizări – dacă aveți o provocare suficient de creativă pentru a partaja, puteți vedea o implicare serioasă.

5. Publicitate plătită

Publicitatea TikTok este încă un concept nou, dar unele mărci importante precum Nike și Disney au reușit deja să creeze campanii publicitare de succes pe platformă.

Cu toate acestea, publicitatea TikTok nu poate fi pentru toată lumea, campaniile publicitare au nevoie ca întreprinderile să cheltuiască cel puțin 500 de dolari, iar costul unei campanii ar putea să fie numit în sute de mii.

Se poate vedea de ce au încercat doar mega branduri, ajungând până acum pentru companii mai mici, videoclipuri native și provocări care pot fi calea de urmat.

Dacă compania dvs. are bugetul pentru o campanie publicitară TikTok, va trebui să creați un cont TikTok Ads.

După ce ați fost verificat, puteți seta parametrii pentru anunțul dvs., similar cu modul în care s-ar crea o campanie de anunțuri Facebook.

6. Videoclipuri cu reacție

Similar cu duetele, videoclipurile de reacție ale lui TikTok sunt o altă modalitate de a crea conținut interactiv și captivant. Aceste videoclipuri promovează reacții din partea oamenilor, pe care le pot partaja prin videoclip.

Spre deosebire de majoritatea celorlalte platforme care oferă utilizatorilor opțiunea de a lăsa comentarii sau like ca reacții la postări, TikTok permite utilizatorilor să creeze un videoclip cu reacție care poate fi încorporat în conținutul original.

Crearea de conținut care va evoca reacții suficient de puternice pentru ca utilizatorii să lase un videoclip cu reacție este o modalitate bună de a-ți stimula numărul de urmăritori.

7. Autocolante de marcă

Snapchat deține o perioadă autocolante de marcă, iar TikTok a lansat recent abilitatea de a-ți crea propriile autocolante, alături de importarea lor de la Giphy.

Stickerele de marcă, precum emojiurile de pe Twitter, vă pot îmbunătăți conștientizarea brandului în aplicație. Nu trebuie să fie elaborate, ci doar distractive.

Cu toate acestea, încercați să păstrați autocolantele cât mai relevante pentru hashtag-urile populare TikTok pentru a crește posibilitatea utilizării acestora.

Rezumând

TikTok este nou și interesant, dar este posibil să nu fie pentru toți. Cu o mare generație Z G și ieșirea lor video ciudată, TikTok este nișa pe care o poate obține o platformă socială.

Brandurile trebuie să se întrebe dacă acesta este publicul la care trebuie să ajungă și dacă se pot angaja să creeze tipul de conținut care este popular în aplicație. Deoarece TikTok câștigă popularitate în fiecare zi și vizează mulțimea care știe ce este la modă înainte ca oricine altcineva să o știe. TikTok ar putea fi canalul care îți trimite strategia de marketing prin stratosferă. Dar s-ar putea să fie o muncă mult prea grea pentru echipa dvs. chiar acum, așa că este posibil să doriți să o țineți în minte pentru viitorul apropiat.

Priviți istoricul aplicației și nișa acesteia, precum și canalele de conținut disponibile pentru mărci și luați o decizie dacă este potrivit pentru dvs. sau nu.