Workacholic: cum identificăm dependența de muncă?

Să fii workaholic nu mai reprezintă o afecțiune ale cărei consecințe să se reflecte asupra acțiunilor tale zilnice, ci un nou stil de viață.

0
143
Workaholic
Workaholic - despre dependența de muncă în rândul generației Y

Ce înseamnă workaholic? Conform dicționarului Cambridge: workacholic = o persoană care lucrează foarte mult timp și căreia îi este dificil să nu lucreze.

Tot mai mulți reprezentanți ai generației Y tânjesc după performanță și dau impresia unui atașament special față de activitatea prestată, astfel încât să fii workaholic e un stil de viață.

Mult prea puțin apreciata zi de luni, pe care cu multă căldură o așteaptă orice corporatist, a devenit, aparent, un element de identificare pentru tinerii noii generații. Errin Griffith, un reprezentant TNYT, a ajuns la concluzia că dependența de muncă este un subiect delicat abia atunci când în urma unor vizite în diverse clădiri office și era înconjurat prin diverse metode de afișaj de citate care mai de care mai motivaționale: “Do what you love!”, “Stop when you are done!” sau “Don’t stop when you’re tired!”.

Așa a ajuns la concluzia că s-a ajuns într-o era în care se face abstracție de importanța valorilor personale și se pune accent pe obsesia de luptă, pe o constantă performanță.

Noi publicații internaționale, precum “The Hustle”, care furnizează exclusiv fluxuri de știri din lumea business, sau “One37pm”, o companie care crează conținut, creată de Gary Vaynerchuk, promovează termenul de ambiție nu ca o modalitate de a ajunge la un scop, ci ca un stil de viață.

Probabil în topul celor mai utilizați termeni în rândul marilor corporații internaționale se află cuvântul hustle.

Ce reprezintă cultura hustle în realitate, dar într-un mediu de afaceri?

Ce ne învață Google despre Hustle? Traducerea acestui termen ne duce cu gândul la grabă, constrângere, înghesuială, îngrămădeală.

Tot Google ne spune că hustle = acțiunea de a forța pe cineva să se grăbească într-o anumită direcție.

O altă traducere: hustle = fraudă.

Totuși, un business man, un om care are în spate o afacere îți va vorbi întodeauna despre hustle dintr-o altă perpectivă. Vei fi învățat să combini graba cu eficiența, vei fi atât de concentrat pe ceea ce faci încât vei ajunge workaholic.

One37pm, spre exemplu, urmărește să angajeze exclusiv oameni din generația tânără care vor să-și urmărească visul de a ajunge un corporatist de succes, de a lucra într-un birou, de a avea beneficii financiare cu minim de efort depus.

În cultura locurilor de muncă din New York deja nu mai este suficient să-ți placă un job. Muncitorii sunt nevoiți să-și iubească jobul, atât de mult încât să-și manifeste acea dragoste pe rețelele sociale și să-și schimbe identitatea personală cu cea de angajat.

Cu timpul nu vei mai fi cunoscut pentru ceea ce faci în viața de zi cu zi, pentru numele pe care îl porți și pentru acțiunile pe care le faci și ți le asumi, ci vei fi recunoscut pentru postul pe care îl reprezinți în cadrul companiei pentru care lucrezi.

Workaholic: studiu de caz Elon Musk și Tesla

Elon Musk –  miliardarul din spatele unor companii precum Tesla sau PayPal – nu a făcut decât să își dezvăluie identitatea de business man interesat doar de propriile interese printr-un simplu tweet pe platforma de socializare Twitter.

Elon Musk a venit cu ideea de a salva o echipă de fotbal din Thailanda. Nemulțumit de faptul că un pescar britanic ar fi spus că ideea lui nu are nicio șansă să funcționeze, Musk a reacționat pe twitter printr-o postare în care l-a numit pe acesta “pedo”.

Printr-o simplă postare pe Twitter, valoarea de piață a companiei Tesla a scăzut cu cca. 2 miliarde de dolari. Musk este om de afaceri din anul 2002 și încă de la început a avut ca unic scop transfomarea umanității în propriile sale produse: mașini electrice, călătorii în spațiu, transport subteran de mare viteză.

Încă nu a reușit să materializeze nimic, dar transformă orice eșec într-un succes iminent. Compania sa, Tesla, este acum cunoscută pentru depășirea termenelor limită și pentru diminuarea constantă a volumului de producție.

În plus, din Noiembrie 2017, valoarea companiei sale începuse să scadă cu cca. $500.000 pe oră, timp în care doi dintre cei mai importanți oameni din companie și-au dat demisia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here