YouTube amendat cu 170 milioane USD după colectarea datelor personale ale copiilor sub 13 ani

0
40
YouTube amendat cu 170 milioane USD după colectarea datelor personale ale copiilor sub 13 ani

YouTube va plăti 170 milioane USD (139,4 milioane de lire sterline) pentru acuzațiile vizând colectarea datele personale ale copiilor fără consimțământul părinților.

Comisia Federală pentru Comerț (SUA) din SUA a amendat platforma deținută de Google cu o valoare de 136 milioane USD (111 milioane de lire sterline), după ce a încălcat o lege care solicita companiilor să obțină permisiunea părinților înainte de a colecta date personale de la copiii lor.

Aceasta este cea mai mare amendă pe care FTC a egalat-o vreodată împotriva Google, care va plăti 34 milioane dolari suplimentari (27,9 milioane lire sterline) în urma unor acuzații similare ale avocatului general al statului New York.

Compania a spus că a urmărit spectatorii canalelor vizate copiilor folosind cookie-uri.

Cookie-urile sunt descărcate pe un computer atunci când este vizitat un site web pentru prima dată, iar în vizitele ulterioare datele stocate în aceste cookie-uri sunt trimise înapoi – oferind proprietarilor platformei o idee despre ce au văzut utilizatorii înainte și ce ar putea dori să vadă data viitoare. , făcându-le cheie pentru publicitatea vizată.

YouTube a fost acuzat că a folosit aceste cookie-uri pentru a livra milioane de dolari în reclame vizate tinerilor telespectatori – punându-le în încălcarea legii din 1998 care interzicea colectarea informațiilor despre copiii sub 13 ani.

Site-ul de video-sharing a combătut cazul spunând că serviciul său este destinat celor peste 13 ani, dar copiii mai mici sunt utilizatori obișnuiți, iar multe canale populare au desene animate și alt conținut creat pentru ei.

Compania oferă o aplicație YouTube Kids, dar nu oferă publicitate bazată pe comportament și au introdus recent controale parentale.

Președintele Comisiei, Joe Simons, a declarat: „YouTube și-a arătat popularitatea printre copiii pentru potențiali clienți corporativi.

„Cu toate acestea, atunci când a fost vorba de respectarea legii federale, compania a refuzat să recunoască faptul că porțiuni ale platformei sale erau direcționate clar către copii.”

Avocatul general New York, Letitia James, a declarat că YouTube și compania-mamă Google au „abuzat de puterea lor”.

Ea a adăugat că aceștia au „monitorizat în cunoștință de cauză și în mod ilegal, au urmărit și au difuzat anunțuri direcționate copiilor mici, doar pentru a menține banii publicitari”.

Răspunzând amenzilor, YouTube a spus într-o postare pe blog că va începe să trateze toate datele colectate de la persoanele care urmăresc conținut vizat de copii ca și cum ar fi provenite de la un copil.

Această schimbare de politică va fi introdusă până la sfârșitul anului.

Google va avea mici dificultăți în a plăti banii, deoarece factura totală este o fracțiune din veniturile sale.

În iulie, compania-mamă Alphabet, care generează aproximativ 85% din veniturile sale din vânzări de spațiu publicitar și tehnologie publicitară, a raportat venituri totale din trimestrul al doilea de 38,9 miliarde de dolari (31,9 miliarde de lire sterline).

Amenda se încadrează cu mult din sumele de 5 miliarde de dolari (4,1 miliarde de lire sterline) impuse pe Facebook la începutul acestui an pentru încălcări de confidențialitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here