Este comun sa auzi cat de mari sunt marcile globale afectate de tendintele afacerilor si ale tehnologiei, cum ar fi inteligenta artificiala, schimbarea asteptarilor clientilor si preocuparile privind confidentialitatea datelor. Dar cum influenteaza aceste tendinte intreprinderile mici? Ce determina pe cineva sa urmeze calea antreprenoriala in 2019 si cum se dezvolta o afacere de succes? Cum influenteaza sexul si varsta experienta antreprenoriala?
Pentru a descoperi raspunsurile la aceste intrebari si mai mult, s-a efectuat un studiu asupra a 2.000 de proprietari si lideri de afaceri din intreaga lume.
1. Noua generatie de intreprinzatori are mai multe sanse de a avea afaceri laterale
Datorita cresterii pietelor on-line, a videoconferintelor, a dezvoltarii low-code / no-code si a dezvoltarii din exterior, este mai usor ca oricand sa conduceti o afacere de acasa. La inceperea unei afaceri, mileniile si generatia Z au o probabilitate de 188% mai mare de a avea scopul de a crea o afacere laterala, in comparatie cu boomers / traditionalisti.
In comparatie cu copiii si traditionalistii, milenii si generatia Z au 48% mai multe sanse sa spuna ca si-au inceput afacerea pentru ca au avut o idee creata din pasiune. O afacere laterala este un instrument excelent pentru explorarea ambitiilor personale, mentinand in acelasi timp stabilitatea unui loc de munca traditional. Venitul suplimentar poate fi atragator.
2. Autodisciplina este cheia mentalitatii antreprenoriale
Nu este un secret faptul ca conducerea afacerii poate epuizanta. Liderii de afaceri mici spun ca cea mai necesara calitate pe care o poseda este auto-disciplina – necesar pentru a vedea o afacere in vremuri bune si rele.
3. Pretul nu este sfarsitul, ci totul atunci cand se uita la noua tehnologie
Pretul este cu siguranta important pentru liderii de afaceri mici (este „extrem” sau „foarte” important pentru 61% dintre acestia), dar increderea vanzatorului si usurinta in utilizare apar pe primul loc.
4. CRM este prioritatea de varf a intreprinderii mici
Gestionarea relatiilor cu clientii (CRM) reprezinta prioritatea tehnologica de varf pentru aproape o treime din intreprinderile mici, urmata de software si hardware financiar. Acest lucru pare sa faca parte dintr-o tendinta recenta de crestere a tractiunii CRM in intreprinderile mici: 45% din toti liderii SMB folosesc un sistem CRM.
Cele mai mari beneficii pentru intreprinderile mici care utilizeaza CRM au abilitatea de a oferi servicii clientilor mai rapid.
5. AI este pregatita pentru o crestere importanta a afacerilor mici
Inteligenta artificiala (AI) a trecut de la a fi un concept science-fiction. AI nu mai este doar pentru afaceri mari. Desi doar foarte putine dintre IMM-uri folosesc AI astazi, se pare ca adoptarea tehnologiei in intreprinderile mai mici va accelera in viitorul apropiat: Aproape jumatate (46%) dintre liderii SMB considera ca afacerile lor sunt pregatite sa utilizeze AI si inca 32% intreprinderile mici au planuri de implementare AI, ceea ce reprezinta o rata potentiala de crestere de 310% in urmatorii trei ani.