Marketingul este un cuvant mare si vag, care poate face fie ca lucrurile sa mearga perfect, fie lucrurile nu stau atat de bine. Fiecare afacere are o relatie diferita cu marketingul – si asta e in totalitate bine! Indiferent daca va place sau nu sa lucrati cu sarcini de marketing, trebuie sa luati in considerare utilizarea canalelor de marketing locale. Marketingul local creeaza o baza solida, astfel incat consumatorii dvs. locali sa va poata gasi cu usurinta. De asemenea, marketingul local este distractiv! Este o modalitate de a va conecta cu comunitatile vecine si de a va intalni cu alte companii locale si potentiali clienti noi.
Marketing local – online
Chiar daca internetul este un loc mare, marketingul local are inca propriul sau colt mic! Un loc minunat pentru a incepe este crearea unui profil Google My Business (GMB) pentru afacerea dvs. Acest profil este gratuit, si va permite sa furnizati toate informatiile despre companie. Clientii dvs. pot lasa de asemenea recenzii, ceea ce reprezinta o modalitate excelenta de a crea engagement!
Reimaginati-va prezenta digitala
Vizarea geografica, cunoscuta si sub denumirea de directionare locala, este un instrument online care va permite sa vizati anumite persoane pe baza locatiei lor online. Daca doriti sa gasiti clienti potentiali intr-o anumita locatie (adica zona dvs. locala), puteti adauga acest instrument in planul dvs. de social media!
Cand utilizati Facebook sau Twitter, postarile organice si anunturile platite pot fi directionate catre publicul dvs. prin:
– Adresa IP
– Adresa inregistrata
Puteti particulariza si cu:
– Tara
– Stat / Provincie
– Oras
– Cod postal
Marketing local – evenimente locale
Una dintre cele mai bune modalitati de a gasi publicul dvs. local este la evenimentele locale care permit companiilor sa aiba vizibilitate. Exista multe optiuni pe tot parcursul anului, printre care:
– Targuri
– Sanatate / Wellness / Fitness evenimente
– Magazine locale
– Evenimente de caritate
Puteti, de asemenea, sa donati anumite elemente sau servicii pentru a contribui la un eveniment ca o modalitate de a oferi participantilor un aspect gratuit al afacerii dvs.!
Un mod foarte frumos de a va imbina eforturile online si offline este prin influenceri si presa locala. Mass media are la dispozitie continut online si offline, iar influencerii au un parteneriat regulat cu intreprinderile pentru a promova bunuri si servicii cu care se asociaza.