Psihologie în marketing: cum să folosești psihologia plăcerii pentru a-ți dezvolta afacerea

0
1398
Psihologie de marketing cum să folosești psihologia plăcerii pentru a-ți dezvolta afacerea

Avem mai multe șanse să fim convinși de oamenii care ne plac și de cei pe care vrei să îi imităm. Cu cât ne place mai mult pe cineva, cu atât avem mai multe șanse să le spunem „DA”. Acesta este principiul plăcerii. Acesta este motivul pentru care companiile angajează adepți celebrități, pentru care folosesc influenceri și micro-influenceri care să ajute la promovarea produselor și serviciilor lor.

Câștigarea unui client, o vânzare sau o recomandare sunt legate de principiul plăcerii.

Înțelegerea principiului „a plăcea” și a ști cum să-l folosiți în marketing și pe site-ul dvs. vă poate oferi un avantaj competitiv față de concurență.

Psihologia din spatele principiului plăcerii

Dr. Robert Cialdini a introdus principiul plăcerii în cartea sa, Influence: The Psychology of Persuasion, în 1984. Potrivit Dr. Cialdini:

Știința de persuasiune ne spune că există trei factori importanți. Ne plac oamenii care sunt similari cu noi, ne plac oamenii care ne oferă complimente și ne plac oamenii care cooperează cu noi pentru atingerea obiectivelor reciproce.

Trei factori principali de plăcere influențează comportamentul consumatorilor:

  1. Atractivitate fizică – atractivitatea sugerează onestitate.
  2. Asemănare – Avem încredere în cei care sunt ca noi.
  3. Complimente – Ne place să fim complimentați și suntem atrași de oamenii care ne complimentează.

Nu vă lăsați păcălit, să nu credeți că acestea sunt singurele relevante.

Aceste principii se pot traduce în strategiile de marketing și de branding.

Atractivitatea fizică este importantă

Site-ul dvs. este frumos din punct de vedere vizual? Ar trebui să fie.

În epoca de astăzi bazată pe media, atractivitatea fizică a unui site web sau reclama de marketing se sondează de fiecare dată atractivitatea vânzătorilor magazinelor.

Site-ul dvs. de afaceri este cel mai important magazin al dvs., iar designul său are un impact semnificativ dacă clientul dvs. va cumpăra de la dvs.

Site-ul dvs. web se simte intrigat și conectat sau confuz și copleșit?

  • Fiecare element din designul dvs. web trebuie ales cu intenție deliberată.
  • Fiecare grafică, aspect de copiere și font trebuie să comunice cât mai multe informații despre marca dvs.
  • Nu trebuie să existe alegeri arbitrare în designul dvs. web.
  • Liniile, unghiurile, formele și opțiunile de culoare ar trebui să fie dense cu informații despre marcă.

Înțelegerea importanței unui site web bine proiectat nu a fost niciodată mai importantă. Studiile arată că 75% din hotărârile privind credibilitatea unui site web se bazează pe estetica acestuia.

Clienții dvs. au opțiuni online infinite unde să-și direcționeze atenția. Și, după cum arată cercetarea, ei își formează părerea despre site-ul dvs. în milisecunde.

Avem încredere în cei care sunt ca noi

Cine este clientul dvs. și cum se pot lega de tine? Îndepărtați orice pereți care vă despart pentru a le îmbunătăți încrederea.

Luați în considerare magazinele Apple. Nu este o coincidență faptul că acest magazin high-end, de înaltă tehnologie, este echipat cu reprezentanți în blugi și tricou în loc de costume și cravate tradiționale.

Credibilitate.

Această strategie spune: Eu sunt ca tine. Sunt casual și abordabil. Produsele mele sunt pentru tine.

Cercetările arată că reprezentanții de succes sunt de 10 ori mai predispuși să folosească cuvinte colaborative precum „noi”și „ai noștri”. De ce? Pentru că oamenii sunt atrași de un sentiment de apartenență.

Dovedește-i clientului că și tu ești „unul dintre ei” și că vei câștiga încrederea lor (și a afacerii lor).

Iată câteva modalități utile de a crea încredere și de a arăta că sunteți la fel ca publicul dvs.

Pagina Despre noi

O modalitate de a realiza acest lucru pe site-ul dvs. de afaceri este prin pagina despre dvs. Acesta este un mod excelent de a pune față afacerii tale.

Psihologic vorbind, atunci când punem o față unui nume, acea persoană devine mai reală, mai probabilă. Clienții sunt mult mai susceptibili să spună „DA” cuiva „pe care îl văd”.

Permiteți-le clienților să vă „întâlnească” pe dvs. și echipa dvs., acest lucru aduce un aspect uman relației – nu mai sunteți conectat prin etichete și caractere de preț pe ecran, ci prin imagini și informații personale.

Puneți o față pentru customer support

A ajunge la o companie pentru sprijin poate fi uneori intimidant și deranjant.

Conform cercetărilor Grupului Temkin, după ce au avut o experiență pozitivă cu o companie, 77% dintre clienți ar recomanda-o unui prieten.

Luați în considerare punerea unei fețe pentru un nume, câteva informații personale cu acest nume și un limbaj abordabil care asigură înțelegerea unui client de intenții bune și sprijin.

Nu uitați că identitatea de marcă a companiei dvs. include tot ceea ce este vizual despre compania dvs. Echipa dvs. de asistență este pe primele linii de comunicare cu clienții efectivi și cei potențiali. Asigurați-vă că ați făcut tot ce ați putut pentru a ajuta clientul să se raporteze la echipa dvs.

Obținerea experienței de asistență pentru clienți chiar prima dată este esențială. Primele impresii contează.

Pentru a câștiga aprecierile potențialilor clienți și clienților efectivi este necesar un brand cu care să se poată lega, un produs care este potrivit pentru ei și o experiență de servicii pentru clienți care să îi facă să revină continuu.

Complimente

Flatarea te va duce peste tot. Nu este surprinzător că ne plac oamenii care ne plac pe noi. Mai ales dacă acei oameni ies din calea lor pentru a ne complimenta. Această idilă atemporală are ceva greutate în spatele ei. Personal, măgulirea poate fi încălzitoare. Profesional are ocazia să se transforme în aur solid.

Beneficiile flatării

  1. Starea de spirit: nu este o știință nouă – complimentele ne fac să ne simțim mai bine. Complimentarea clienților și a perspectivelor, atunci când este făcută cu adevărat, le poate afecta disponibilitatea de a cumpăra un produs, de a vă urmări pe social media sau de a vă înscrie la lista de e-mail.
  2. Încredere: atunci când clienții se simt încrezători, este mai probabil să urmărească achizițiile. În momentul în care îți faci dreptul de lingușire, poți insufla suficientă încredere unui client pe care să-l urmărești odată cu achiziționarea acestuia. Acest lucru poate ajuta o afacere care se luptă să transforme vizitatorii în clienți, în ciuda unui număr mare de vizitatori pe site-ul lor.
  3. Persuasiunea după identitate: Mulți clienți exercită în mod regulat loialitatea mărcii, considerând-o un marker al identității. Flatarea unui client poate dezvolta în continuare această loialitate, făcând clientul mai probabil să fie convins.

Iată cum puteți implementa flatarea în afacerea dvs.

Încurajați-vă audiența

Păstrați sentimentele bune care curg cu încurajare constantă pentru publicul dvs. Acest lucru poate lua formă ca să vă încurajați clienții de pe site, într-o postare pe blog sau prin intermediul newsletter-ului.

Trimiteți e-mailuri de urmărire felicitând clientul pentru o sarcină recentă (efectuarea unei achiziții, postarea unei recenzii, completarea unui profil).

Și asigurați-vă că oferiți clienților dvs. avantaje.

Îndeamnă clientul nou să ofere review- uri în fiecare rețea socială care contează – site-ul dvs., platformele dvs. de socializare și oriunde altundeva unde vor fi văzute de clienți potențiali.

Recompensează-i pe fanii aceștia, cu plăceri speciale – accesul la evenimente speciale, promoții sau reduceri sunt întotdeauna excelente, dar chiar și o carte de mulțumire scrisă de mână poate parcurge un drum lung în transformarea unui fan într-un adept permanent.

Arătați ceva dragoste pe social media

Cum este implicarea dvs. pe social media? Dacă simțiți că este grozavă, este posibil să interacționați cu clienții dvs. în mod regulat.

Loc pentru îmbunătățiri? Luați principiul de plăcere directă către paginile dvs. de socializare și începeți să vă complimentați clienții.

Vrei clienți fericiți și vrei ca lumea să știe că îi ai, nu? Încercați să le evidențiați și satisfacția lor pentru produsul dvs.

Retailerul de haine, Modcloth folosește această strategie pe pagina sa de Instagram. Modcloth a creat hashtag-ul unic #mymodcloth pentru ca clienții să își poată share-ui piesele vestimentare.

Acesta este tocmai tipul de dovadă socială care a adus succesul acestui brand vestimentar.

Modcloth a găsit un punct dulce de influențare a potențialilor clienți cu dovezi sociale și de complimentare a clienților actuali, prezentându-i pe rețelele de socializare.

Studii de caz – complimentul suprem

Cu toții ne dorim succes. A inventat o „poveste de succes” este expresia finală a măgulirilor.

Luați în considerare adăugarea de studii de caz pe site-ul dvs. web pentru a inspira perspective și a complimenta clienții.

Studiile de caz ar putea fi considerate poveștile finale. Un studiu de caz analizează în detaliu experiența unui client în colaborarea cu afacerea dvs.

Publicitatea vă spune de ce ar trebui să alegeți un produs sau un serviciu, arată studiile de caz.

Chiar dacă nu aveți timp pentru studii de caz detaliate, puteți prezenta în continuare studii de mini-caz pe site-ul dvs. Iată cum facem acest lucru, de exemplu, pentru a arăta varietatea de clienți care au utilizat mulțimea pentru designul produsului:

Studiile de caz necesită timp, dar pot fi foarte valoroase. Iată câteva exemple despre modul în care am executat studii de caz la mulțime. Deoarece avem peste 30 de categorii de denumire și design, am încercat să includem studii de caz care acoperă multe categorii de proiecte, inclusiv designul logo-ului personalizat, designul ambalajelor și designul produselor, printre multe altele.

Și dacă ești consultant, studiile de caz sunt și mai importante, deoarece oamenii doresc să fie confortabili că știi despre ce vorbești și i-au ajutat pe ceilalți cu probleme similare.

Pe lângă faptul că va servi ca ambasador al mărcii, site-ul dvs. web este, de asemenea, un loc minunat pentru a arăta poveștile dvs. de succes în consultanță unui public larg.

Luați în considerare împărtășirea mărturiilor și studiilor de caz de la clienții mulțumiți din trecut.

Concluzie

Principiul gustului are sens. Ne plac persoanele care ne plac pe noi și, în schimb, avem mai multe șanse să le gâștigăm încredere în deciziile de cumpărare. Întreaga industrie de vânzări (cum ar fi vânzările directe) se bazează foarte mult pe această metodă psihologică de influență.

Vă puteți dezvolta afacerea mai rapid folosind principiul plăcerii în marketing și pe site.